Pro automobilku je prodej kol jen doplňková záležitost. Značka totiž byla v roce 1895 založena Václavem Laurinem a Václavem Klementem jako výrobce jízdních kol. Nyní už kola přímo nevyrábí, Škodou nabízené modely vychází z kol produkovaných jinými výrobci, v případě elektrokola rakouskou KTM.
Green E Line je konstruováno jako tzv. Pedelec (Pedal Electric Cycle). U tohoto typu elektrického kola má motor funkci pouze jako omezený pomocný pohon při šlapání do pedálů. Nabídne dojezd 105 kilometrů. Z legislativních důvodů systém pomáhá do maximální rychlosti 25 km/h.
Elektrokolo Škoda |
Lidé nyní kupují více elektrická kola i skútry. Podle prodejců je jedním z důvodů rozmachu elektromobility růst cen pohonných hmot. Firmy nabízejí novinky s vyšším výkonem. Podle jednatele firmy E-POHONY Šikula Martina Šikuly prodej elektrokol roste ročně zhruba o třetinu. Zákazníci chtějí často silnější stroje, než jaké povoluje legislativa.
S výrobou elektrokol letos začne například v Zábřehu také společnost Master Bike, která která patří mezi přední tuzemské výrobce bicyklů. Letos chce smontoval několik tisíc elektrokol. Populární jsou kola s přídavným elektromotorem zejména v západoevropských zemích, do kterých Master Bike vyváží veškerou produkci.
Češi exportují hlavně do Nizozemí
Od ledna do května letošního roku se do ČR dovezla elektrická kola v hodnotě 46 milionů korun, nejvíc z Číny, Německa a Hongkongu. Čeští výrobci naopak vyvezli v letošních prvních pěti měsících kola s přídavným elektromotorem v hodnotě 28 milionů korun, ve stejném období loňského roku dosáhl export 40 milionů korun. Hlavní exportní destinací je podle údajů ČSÚ Nizozemí.
Elektrická kola jako doprava budoucnosti