Snaha chce zdesetinásobit výrobu obuvi a nabrat nové zaměstnance

Výrobce obuvi Snaha

Výrobce obuvi Snaha Zdroj: CTK

Výrobce obuvi Snaha
Výrobce obuvi Snaha
2
Fotogalerie
Společnost Snaha z Jaroměře na Náchodsku chce do roku 2019 zdesetinásobit výrobu obuvi. Koupila proto výrobní areál po Karose, který přestavuje. Investice vyjde na víc než 60 milionů korun, řekl na brněnských veletrzích Styl a KABO předseda představenstva společnosti Radim Dvořák.

Snaha je tradiční výrobce obuvi, kterého ale aktuálně živí především ochranné prostředky proti pádu. Konkrétně jde o tělové postroje pro stavební dělníky, systémy a lana. Firma je vyrábí ve velkém a dováží je do Izraele, na Blízký východ a do zemí Evropské unie. Tato činnost také tvoří většinu obratu firmy z loňských 37 milionů korun.

Samotná obuv se na tržbách podílí do pěti procent. Firma vyrobí ročně asi 20 tisíc párů obuvi, za tři roky to má ale být čtvrt miliarda. Firma bude také nabírat nové zaměstnance. V současnosti zaměstnává asi 50 lidí. Přijmout chce dalších 20 a v další etapě zhruba stejný počet. „Byli bychom velmi rádi, kdyby tržby za obuv v budoucnu dělaly větší část tržeb společnosti. Struktura tržeb by se měla ve prospěch obuvi posunout na 60 procent,“ uvedl Dvořák.

Podle tajemnice obuvnické asociace Vlasty Mayerové je příklad Snahy pozitivní pro celý trh. „Slyšíme pořád nářky jak to nejde, ale ono to jde. Byla bych ráda, kdyby se výroba začala vracet do Evropy, 70 procent obuvi se vyrobí v Číně. Nám v Česku odumírá generace, která umí řemeslo,“ uvedla Mayerová.

Společnost Snaha byla založena krátce po osvobození Československa v roce 1945, nejprve jako výrobní družstvo. Po roce 1991 se stala akciovou společností. Ve výrobním sortimentu obuvnického závodu Snaha převládaly od vzniku společnosti produkty denní potřeby. Nejpoužívanějším materiálem byla vždy přírodní kůže. Novinky teď firma představila na veletrhu v Brně. Má více než desítku nových modelů. Svou účast na veletrhu Snaha pojímá jako znovuzrození značky.

Dvořák dnes novinářům řekl, že reakce prodejců na nové modely byla pozitivní. Firma chce oslovovat zatím zejména soukromé prodejce obuvi z menších a středních měst, kteří podle Dvořáka nebudou muset držet velký sklad. Minimální odběr je karton s 12 páry obuvi různých velikostí a typů. „Dopravu zajistíme několikrát týdně,“ uvedl Dvořák. Podle něj Snaha prodlouží i lhůtu splatnosti pro prodejce na dvojnásobek oproti zvyklostem, tedy až na 30 dní.