Spalovacím motorům zvoní hrana také v Audi. Skončí s nimi do roku 2033

Pár elektromotorů o výkonu 178 a 340 kilowattů dovoluje elektromobilu Audi RS e-tron GT vystřelit na sto kilometrů v hodině za 3,3 sekundy.

Pár elektromotorů o výkonu 178 a 340 kilowattů dovoluje elektromobilu Audi RS e-tron GT vystřelit na sto kilometrů v hodině za 3,3 sekundy. Zdroj: Auto.cz/Petr Homolka

Audi již letos uvede na trh více nových modelů s elektrickým pohonem než modelů spalujících benzín či naftu, uvedl šéf značky Markus Duesmann.
Elektrické SUV Audi řady e-tron si přijelo pro svou dávku energie.
Pár elektromotorů o výkonu 178 a 340 kilowattů dovoluje elektromobilu Audi RS e-tron GT vystřelit na sto kilometrů v hodině za 3,3 sekundy.
Pár elektromotorů o výkonu 178 a 340 kilowattů dovoluje elektromobilu Audi RS e-tron GT vystřelit na sto kilometrů v hodině za 3,3 sekundy.
Pár elektromotorů o výkonu 178 a 340 kilowattů dovoluje elektromobilu Audi RS e-tron GT vystřelit na sto kilometrů v hodině za 3,3 sekundy.
6
Fotogalerie

Konec klasického spalovacího motoru v osobních automobilech se zase o něco přiblížil. Od roku 2030 by mělo být obtížné a později prakticky nemožné si v Evropě koupit nový vůz poháněný pouze spalovacím motorem. Zatím poslední automobilka, která oznámila konverzi, je Audi z koncernu Volkswagen. Od roku 2026 chce na trh uvádět pouze elektromobily s tím, že výrobu spalovacích motorů ukončí do roku 2033.

„Audi je připraveno učinit svůj rozhodný přesun do elektrické doby,“ uvedl v prohlášení automobilky její generální ředitel Markus Duesmann. Jinou situaci vnímá Audi pouze v Číně, kde kvůli poptávce hodlá vyrábět auta se spalovacím motorem i po roce 2033.

Duesmann agentuře AFP také sdělil, že Audi již letos uvede na trh více nových modelů s elektrickým pohonem než modelů spalujících benzin či naftu. Značka se čtyřmi kruhy bude podle něho do roku 2025 nabízet více než dvě desítky e-modelů. Audi se tak připojuje k dalším značkám, které odklon od fosilních pohonných hmot oznámily dříve.

Mateřský koncern Volkswagen ohlásil již na začátku roku elektrickou ofenzivu s tím, že v příštích pěti letech utratí 46 miliard eur na ovládnutí globálního trhu s elektrickými vozy. Skupina dvanácti značek se zavázala, že do konce desetiletí v rámci tohoto úsilí zřídí v Evropě šest továren na baterie, aby snížila závislost na asijských dodavatelích této klíčové součásti elektrických vozidel.

Americký průkopník elektromobilů Tesla již mezitím staví u Berlína svou Gigafactory 4, která je však ve zhruba půlročním skluzu a výrobu by měla spustit někdy na počátku příštího roku. Už v prvním roce provozu se počítá s produkcí sto tisíc elektromobilů Modelu Y.

Boj o dominanci na trhu s elektromobily se vyostřuje a automobilky po celém světě slibují, že budou mít v příštích letech svůj elektrický pohon. Jeden z největších čínských státních výrobců automobilů BAIC již oznámil, že do roku 2025 postupně ukončí prodej benzinových vozidel. Obdobný přístup zvolila britská značka Jaguar spadající pod indickou automobilku Tata.

Švédské Volvo plánuje od roku 2030 prodávat pouze elektrické modely, od roku 2035 se k elektrorevoluci připojí americký gigant General Motors. Další německý obr Mercedes-Benz Daimler chystá vyřazení spalovacích motorů do roku 2039, přičemž Volkswagen cílí na rok 2040.