Nájezdník navíc převezme 1,9 miliardy dluhů své kořisti, sdělila agentura Reuters s odvoláním na management United Tech, který soupeří s kolosy jako General Electric a Honeywell. Spojením s Goodrich, který zásobuje Boeing a Airbus, si konglomerát výrazně vylepší své postavení. Až dosud byly jeho doménou výtahy a klimatizace, vazby na letectví představovaly akvizice výrobce motorů Pratt & Whitney a producenta elektronického vybavení Hamilton Sundstrand. Oba jsou zákazníky Goodrich.
„Tato firma se k nám hodí strategicky, upevní naši pozici v růstových regionech,“ uvedl šéf United Tech Louis Chenevert, který dříve řídil Pratt & Whitney. Jeho protějšek, Marshall Larsen, který působí v Goodrich 34 let, má usednout do čela nové sekce UTC Aerospace Systems. Sídlit bude v Charlotte v Severní Karolíně.
V praxi má fúze udělat z United Tech společnost, která se vypořádá se stoupající poptávkou, konstatují pozorovatelé. Ta jde nahoru zejména v segmentu úsporných letadel, která plní knihy objednávek více, než dokážou dodavatelé zvládnout.
Pár United Tech – Goodrich může navíc společně eliminovat slabší výsledky některých aktivit, které trpí snižováním výdajů na zbrojení. „Jde o růstový krok United Tech do oboru civilní letecké přepravy, který sníží závislost na armádních zakázkách,“ míní analytik Jim McAleese.
Kdo je kdo
» United Technologies Corporation je nadnárodní podnik sídlící v Connecticutu. Má široký záběr od leteckých motorů přes výtahy a eskalátory po zabezpečovací systémy. Loni dosáhl čistého zisku 4,7 miliardy dolarů
» Goodrich Corporation, dříve B. F. Goodrich Company, je americký výrobce letadel ze Severní Karolíny. Loni otevřel provozovnu v polském Rzeszowě