„Srdce Opelu přestalo tlouct,“ prohlásil podle agentury DPA jeden ze zaměstnanců závodu. Rozhodnutí o ukončení výroby v Bochumi definitivně padlo loni v březnu, kdy zaměstnanci závodu Bochum odmítli plán restrukturalizace.
Zhruba tři tisíce pracovníků továrny mají nyní před sebou nejistou budoucnost. Většina z nich bude na maximálně dva roky převedena do tranzitního podniku, který jim bude pomáhat při hledání práce. Podnik, v němž bude Opel vlastnit menšinový podíl, bude zpočátku těmto zaměstnancům vyplácet celou mzdu, později bude jim mzda snížena až na 70 procent původního platu.
Továrna Opelu v Bochumi se zavře už na začátku roku 2015 | Závod Opelu v Bochumi
Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta v minulosti uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Na konci loňského roku Opel po celé Evropě zaměstnával přes 38 tisíc lidí, z toho více než 19 tisíc v samotném Německu.
Generální ředitelka GM Mary Barraová v listopadu oznámila, že Opel do konce tohoto desetiletí zahájí ve své továrně v německém Rüsselsheimu produkci nového sportovně-užitkového vozu. Navíc investuje 500 milionů eur (téměř 14 miliard Kč) do výroby motorů.
„Opel má pro GM velký strategický význam,“ prohlásila Barraová během listopadové návštěvy v Rüsselsheimu, kde má Opel ústředí. „Tyto dodatečné investice pomohou značce znovu zazářit a přispějí k dalšímu posílení naší pozice v Evropě,“ dodala.