Nejnovější výroba modelu Mercedes-Benz CLA se od ledna tohoto roku soustředila výhradně do Kecskemétu, což bylo možné díky rozšíření kapacity továrny. V důsledku toho tam nyní pracuje tři tisíce zaměstnanců přímo a dalších deset tisíc míst je u subdodavatelů. Nábor se provádí hlavně v regionu. Kdysi ospalé město živící se především zemědělskou a potravinářskou výrobou se tak najednou stalo jedním z nejdůležitějších průmyslových center Maďarska.
Automobilka si pochvaluje i zavedení nového systému využívání pracovní doby. Umožnil prý zpružnění výrobního procesu a lepší reakci na výkyvy trhu. Centrální složkou zúčtovacího období je účet pracovních hodin, na kterém se sbírají takzvané plusové a minusové hodiny pracovníka. Pokud je třeba vyrábět více aut, plus hodiny se nahromadí na účtu. Pokud je potřeba menší počet, je z tohoto plusu možné stáhnout vypadlé hodiny. I pro zaměstnance je tento způsob výhodný, protože svoji základní mzdu dostanou i v době, když je méně práce.
Německý koncern se sídlem ve Stuttgartu oznámil maďarskou investici na zelené louce v hodnotě 800 milionů eur v červnu 2008. Výrobu mercedesů tříd A a B odstartoval 29. dubna 2012.
Kecskemét zkusí hybridní autobusy
Město Kecskemét díky investici Mercedesu vzkvétá a vyjadřuje za to svou „vděčnost“. Mimo jiné i nákupem nejnovějšího hybridního typu autobusů Mercedes Citaro pro potřeby městské hromadné dopravy. Od příštího roku získá 25 kusů s finančním příspěvkem Evropské unie i maďarského státu.