Ostatní dva mobilní operátoři v barvách RWE a Lama Energy o konkrétních počtech zákazníků mluvit nechtějí. U Lamy se počítají na jednotky tisíc. „RWE uvedla na trh svého virtuálního mobilního operátora výlučně jako doplňkový nástroj pro posílení pozice při prodeji elektřiny a zemního plynu. Není pro nás tedy důležitý celkový počet prodaných SIM karet,“ říká mluvčí RWE Martin Chalupský.
Obchodníci s energiemi zjišťují, že prodat SIM kartu je výrazně těžší než elektřinu či plyn. „Musím přiznat, že prodej jde pomaleji, než jsme si představovali. Uspět na trhu mobilních služeb je násobně složitější. Proto se zaměřujeme na stávající zákazníky, než abychom se snažili masivně oslovit nové klienty,“ dodává Graf.
Z lidí, kteří si pořídili volání od Centropolu, jich 60 procent odebírá i energie. U ČEZ Mobilu jde o tři čtvrtiny zákazníků a RWE Mobil dokázal SIM karty prodat z 95 procent odběratelům energií od RWE.
Jen operátor Lama Mobile vykazuje průnik obou skupin zákazníků kolem 10 procent. Za své tak berou představy, že by se obchodníci s energiemi dostali k novým zákazníkům přes nabídku mobilních služeb. „Jakmile budeme mít u volání větší portfolio, marketingové oddělení se tím začne zabývat. Pak je možné, že k prodeji energií majitelům SIM karet přistoupíme,“ tvrdí Graf z Centropolu.
Své odběratele elektřiny a plynu se k telekomunikačním službám snaží energetici přitáhnout bonusovými programy. Centropol věnuje dvacet volných minut za nákup elektřiny a odběr elektřiny a plynu odmění 50 minutami. Lidé, kteří svítí a topí energiemi od ČEZ, si mohou v síti ČEZ Mobil posílat SMS zdarma. U RWE dostanou odběratelé volný kredit. Lama Energy motivuje nákup energií spolu s voláním poukázkou v hodnotě dvou tisíc korun za rok.