Tatra do září vyrobila více vozů, než stihla za celý loňský rok

Tatra Phoenix Euro6 8x8 nakladač

Tatra Phoenix Euro6 8x8 nakladač Zdroj: Tatra

atra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo
atra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo
atra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo
atra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo
atra v nové době: Supersport, limuzína i největší české vozidlo
65
Fotogalerie

Automobilka Tatra vyrobila za první tři čtvrtletí letošního roku 876 vozidel. To bylo o 26 aut více než za celý loňský rok. "Jsme na nejlepší cestě splnit výrobní cíl 1300 vozidel. Příští rok jsou naše ambice ještě výrazně vyšší: Plán je vyrobit a prodat 1700 vozidel," oznámil generální ředitel firmy Tatra Trucks Martin Bednarz.

Více než 1000 aut v jednom roce vyrobila Tatra naposledy v roce 2008. "Vzhledem ke zvýšené kadenci výroby najel podnik na dvě, v některých provozech i na tři směny. Zvýšenému objemu výroby se museli přizpůsobit i subdodavatelé," sdělil za Tatru Jaroslav Martínek. 

Od počátku roku přijala Tatra více než 310 nových zaměstnanců. Celkem má nyní přes 1300 kmenových pracovníků. V posledních týdnech automobilka naplnila stavy díky rozsáhlé náborové kampani a nyní už shání jen jednotlivce.

Bendarz uvedl, že průměrná mzda v automobilce přesáhla 30 tisíc korun hrubého měsíčně. "Tatra kromě slavné značky a zajímavé práce na unikátních užitkových vozidlech nabízí zájemcům v řadě technických profesí mzdy nad průměrem Moravskoslezského kraje. Proto se nám i přes obecný nedostatek technicky vzdělané pracovní síly podařilo získat potřebné zaměstnance," vysvětlil ředitel.

Doplnil, že Tatra investovala i do výroby, konkrétně do obráběcích technologií, lakovny a pracoviště diagnostiky, a postupně zlepšuje i vzhled areálu, kde opravuje komunikace i budovy.

Tatra dosáhla v roce 2015 čistého zisku 390 milionů korun (o třetinu vyššího než v roce 2014) a tržeb 3,7 miliardy korun. Společnost Tatra Trucks, která automobilku vlastní, patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi a Renému Materovi. Tatru získali v roce 2013 v dražbě, kam se dostala kvůli dluhům. Od té doby se automobilka zvedá.