Majitelům kopřivnické automobilky záleží na podpoře a záchraně její historie, protože ta je nedílnou součástí procesu budování dobrého jména značky.
Radomír Smolka, technický ředitel automobilky, vypátral současného vlastníka soutěžního vozu T 815 6×6 VE Ostrý-II , s nímž posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina se startovním číslem 635 absolvovala soutěž Paříž-Alžír-Dakar 1986.
Tatry byly tehdy mezi nákladními vozy jedinými zástupci koncepce 6×6 (mezi osobními vozy startoval šestikolový Mercedes-Benz 190), které opravdu závodily a pohybovaly se na předních pozicích.
Moderní produkce automobilky Tatra
Bohužel po nehodě, při níž tragicky zahynul zakladatel soutěže Thierry Sabine, došlo v organizaci soutěže k různým chybám a do celkového pořadí promluvily i nepříznivé podmínky na trati. Ty nejhorší byly před cílem etapy Saint Louis, kde řada vozů uvízla v bahně a vozy značky Tatra jim z něj pomáhaly. Díky tomu dojely do místa startu poslední etapy pozdě a do cíle musely dojet mimo klasifikaci, přestože byly původně v první desítce.
Tatra T 815 6×6 VE, která tehdy startovala s číslem 635, dodnes bez jakýchkoliv zásadních technických problémů slouží francouzské cestovní společnosti New Gate Travel Jeana Philippa při plnění jeho pracovních aktivit ve státech západní Afriky.