Tatra z rallye Paříž-Alžír-Dakar 1986 stále jezdí v Africe

Tatra z roku 1986 stále jezdí z Západní Africe

Tatra z roku 1986 stále jezdí z Západní Africe Zdroj: Auto.cz

Jaroslav Valtr
Tatra Phoenix Buggyra
Tatra Force 6x6 Hasič
Tatra Phoenix Euro6 8x8 nakladač
Tatra Phoenix Euro6 8x8 sklápěč
8
Fotogalerie
Společnost Tatra Trucks potvrdila nález jednoho z prvních soutěžních speciálů, který byl postaven pro první účast vozidel z Kopřivnice v maratónu Paříž-Alžír-Dakar 1986. Automobilka nyní jednává s vlastníkem stroje o jeho dalším osudu.

Majitelům kopřivnické automobilky záleží na podpoře a záchraně její historie, protože ta je nedílnou součástí procesu budování dobrého jména značky.

Radomír Smolka, technický ředitel automobilky, vypátral současného vlastníka soutěžního vozu T 815 6×6 VE Ostrý-II , s nímž posádka Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina se startovním číslem 635 absolvovala soutěž Paříž-Alžír-Dakar 1986.

Tatry byly tehdy mezi nákladními vozy jedinými zástupci koncepce 6×6 (mezi osobními vozy startoval šestikolový Mercedes-Benz 190), které opravdu závodily a pohybovaly se na předních pozicích.

Moderní produkce automobilky Tatra

Bohužel po nehodě, při níž tragicky zahynul zakladatel soutěže Thierry Sabine, došlo v organizaci soutěže k různým chybám a do celkového pořadí promluvily i nepříznivé podmínky na trati. Ty nejhorší byly před cílem etapy Saint Louis, kde řada vozů uvízla v bahně a vozy značky Tatra jim z něj pomáhaly. Díky tomu dojely do místa startu poslední etapy pozdě a do cíle musely dojet mimo klasifikaci, přestože byly původně v první desítce.

Tatra T 815 6×6 VE, která tehdy startovala s číslem 635, dodnes bez jakýchkoliv zásadních technických problémů slouží francouzské cestovní společnosti New Gate Travel Jeana Philippa při plnění jeho pracovních aktivit ve státech západní Afriky.