Toyota přestává šetřit. Investuje miliardy do nových továren v Mexiku a Číně | E15.cz

Toyota přestává šetřit. Investuje miliardy do nových továren v Mexiku a Číně

Nové vozy Toyota
Nové vozy Toyota
• 
ZDROJ: ctk/AP

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Poslední tři roky japonská automobilka Toyota nerozšiřovala výrobní kapacity. To má brzy změnit - jeden nový závod vznikne v Mexiku a jeden v Číně. Značka tak chce odrazit konkurenci, která se ji snaží sesadit z pozice největší automobilky světa podle počtu prodaných aut. K největším rivalům Toyoty nyní patří hlavně Volkswagen.

Prezident Toyoty Akio Toyoda před třemi lety zmrazil rozšiřování výroby, protože předešlá rychlá expanze měla negativní dopady na kvalitu, což vyústilo v rozsáhlé svolávání aut do servisů. Pokles prodeje během finanční krize navíc výrazně snížil využití výrobních kapacit a zvýšil zásoby.

V Mexiku přitom Toyota postaví svou první továrnu. Celková investice do závodu s kapacitou výroby 200 tisíc vozů ročně má činit jednu miliardu dolarů (25,7 miliardy korun). V závodě má vzniknout asi 2000 pracovních míst. Od roku 2019 se má v Mexiku vyrábět model Corolla a firma tam hodlá přesunout výrobu tohoto modelu z továrny v kanadském Ontariu.

V Číně pak Toyota investuje 52,5 miliardy jenů (11,3 miliardy korun) do třetí výrobní linky v závodě v Kantonu, který vlastní spolu s místní firmou Guangzhou Automobile Group. Výroba na nové lince má začít v roce 2017 a bude mít kapacitu výroby 100 tisíc vozů ročně.

Toyota čeká růst poptávky

Automobilka Toyota si pro rozšíření výroby vybrala Mexiko a Čínu zejména z toho důvodu, že jsou to podle ní trhy, na kterých by v příštích letech měla růst poptávka.

Celosvětový prodej Toyoty loni stoupl o tři procenta na 10,23 milionu vozů, a firma tak třetí rok za sebou předstihla německý Volkswagen i svého amerického rivala General Motors. V letošním roce nicméně Toyota počítá s poklesem prodeje asi o jedno procento. Podle některých odborníků by tak japonskou firmu mohl v čele světového automobilového trhu vystřídat právě Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah