Toyota se vrací na špičku automobilového trhu, prodala víc vozů než VW

Toyota Auris (ilustrační foto)

Toyota Auris (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-ND 2.0: Toyota Motor Europe via Flickr

Japonská automobilka Toyota Motor prodala za první tři čtvrtletí letošního roku zhruba 7,5 milionu vozů. Získala tak zpět vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, o kterou ji v pololetí připravil německý konkurent Volkswagen.

Toyota dnes oznámila, že její prodej v období od ledna do září meziročně klesl o 1,5 procenta na 7,498 milionu vozů. Prodej Volkswagenu se podle dřívějších údajů snížil rovněž o 1,5 procenta a činil 7,43 milionu vozů. Třetí místo na trhu obsadila americká automobilka General Motors, jejíž prodej klesl o procento na 7,2 milionu vozů.

Za poklesem prodeje společnosti Toyota stála podle agentury AFP slabá poptávka na domácím na trhu. Volkswagen se v poslední době potýká s poklesem prodeje v Číně, Rusku a Latinské Americe. Prodej německého podniku by navíc mohl negativně ovlivnit skandál kolem falšování údajů o emisích, který vypukl ve druhé polovině září.

Skandál poptávku neovlivnil

Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Šéf závodní rady podniku Bernd Osterloh nicméně minulý týden uvedl, že skandál zatím neměl dopad na poptávku. V prvním pololetí Volkswagen prodal 5,04 milionu vozů, zatímco Toyota pouze 5,02 milionu. Německý koncern se tak poprvé v historii dostal do čela světového automobilového trhu.

V celém loňském roce byla jedničkou na trhu Toyota, která prodala 10,23 milionu vozů. Volkswagen loni obsadil druhé místo s prodejem 10,14 milionu vozů, na třetí příčce byla GM s prodejem 9,92 milionu vozů.