Toyota chce nyní vsadit na poptávku a rychlý růst na takzvaných mladých trzích. Za první pololetí se japonské automobilce podařilo prodat 3,7 milionu aut, což představuje meziroční pokles o 11 procent. Prudký propad v prodeji svých vozů pak automobilka zaznamenala za duben až červen, a to kvůli poničeným výrobním závodům na severovýchodě země.
Nedostatek komponentů pak komplikoval výrobu japonským výrobcům i v dalších závodech po celém světě. Toyota však v této souvislosti nedávno oznámila, že by se na pravidelnou úroveň výroby měla vrátit v září, nikoli v listopadu či prosinci, jak původně plánovala.
Americkému konkurentu General Motors však japonské neštěstí přineslo cenné body, když za první pololetí prodal ve světě celkem 4,5 milionu vozů. Dařilo se i německé automobilce Volkswagen, která prodala 4,13 miliony vozů. A přitom jen dva dny před březnovým neštěstím uvedl prezident Akio Tojoda, že Toyota do roku 2015 dosáhne hranice ročního prodeje deset milionů kusů, což by bylo v odvětví vůbec poprvé.
Podle manažerů indické divize však Toyota potvrdila na zdejším trhu svou atraktivitu - odbyt vozů zde stoupá. Zdá se, že potíže po jarním zemětřesením jsou tedy jen dočasné. V Indii za první pololetí vzrostl prodej vozidel Toyoty o výrazných 53 procent na 53 100 a podnik očekává, že se čísla prodaných vozů ještě zvednou. Podle agentury AP Toyota v Číně počítá za celý rok s navýšením prodeje pouze o šest procent, ale na 900 tisíc vozů.