Úspory ve Volkswagenu dopadly i na Porsche. Automobilka škrtne na 2000 pracovních míst

Výroba Porsche Macan v továrně v Lipsku

Výroba Porsche Macan v továrně v Lipsku Zdroj: profimedia.cz

ČTK

Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche hodlá do roku 2029 zrušit asi 1900 pracovních míst. Opatření se bude týkat aktivit podniku v oblasti německého města Stuttgart, kde automobilka sídlí. Podle dat ke konci roku 2023 Porsche zaměstnávalo přes 42 tisíc lidí.

Zaměstnanci automobilky Porsche mají pracovní místa zaručena do roku 2030. Firma se tak při snižování počtu pracovních míst bude muset spoléhat na dobrovolné odchody zaměstnanců.

Nyní oznámené snižování počtu stálých zaměstnanců doprovodí již dříve oznámené personální škrty. Porsche loni oznámilo, že zaměstnancům na dobu určitou nebude prodlužovat smlouvy. 

Turbulentní časy

Automobilka v lednu oznámila, že jí loni klesl odbyt o tři procenta na 310 718 vozů. Hlavní příčinou byla slabá poptávka v Číně, kde se odbyt propadl o 28 procent na 56 887 vozů.

Prodeje Porsche v roce 2024.Prodeje Porsche v roce 2024. | Zdroj: E15

Porsche se také na začátku roku překvapivě rozloučilo s finančním ředitelem Lutzem Meschkem a šéfem obchodu Detlevem von Platenen. Důvody jejich odchodu automobilka nevysvětlila. německá média píší o tom, ze vztahy mezi Meschkem a Oliverem Blumem, který vede Porsche i celý koncern Volkswagen, byly dlouhodobě napjaté kvůli tomu, že Meschke si měl pomýšlet na vedoucí post v Porsche. 

Spekulace o tom, že Blume z čela Porche odejde, i tak trvají. Jmen, která by mohla nahradit Blumeho, se nabízí hned několik. Automobilwoche na prvním místě zmiňuje šéfa dceřiné Škody Auto Klause Zellmera. Sedmapadesátiletý manažer vede Škodu v době, kdy se automobilce daří a s přehledem překonává srovnatelné značky z koncernu, tedy Volkswagen nebo Seat. Ostatně v Porsche Zellmer svou kariéru začínal na pozici výkonného asistenta, později působil jako šéf Porsche pro region Severní Ameriky. Ve hře jsou i další jména jako Gerno Döllner, šéf Audi, nebo Stefan Weckbach, hlavní stratég VW.

Společnost Porsche v roce 2022 vstoupila na frankfurtskou akciovou burzu. Jejím většinovým vlastníkem nicméně zůstal německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je také Škoda Auto.