Volkswagen loni kvůli covidu vydělal meziročně o polovinu méně. Letos už čeká oživení tržeb

Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Poptávka po klasických autech ale podle předpokladů Volkswagenu ještě dlouho nezmizí. V roce 2025 mají elektromobily tvořit jen pětinu jeho prodejů.

Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Poptávka po klasických autech ale podle předpokladů Volkswagenu ještě dlouho nezmizí. V roce 2025 mají elektromobily tvořit jen pětinu jeho prodejů. Zdroj: Profimedia

Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Poptávka po klasických autech ale podle předpokladů Volkswagenu ještě dlouho nezmizí. V roce 2025 mají elektromobily tvořit jen pětinu jeho prodejů.
Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Poptávka po klasických autech ale podle předpokladů Volkswagenu ještě dlouho nezmizí. V roce 2025 mají elektromobily tvořit jen pětinu jeho prodejů.
3
Fotogalerie

Provozní zisk německého automobilového koncernu Volkswagen se loni bez zahrnutí mimořádných položek propadl o 45 procent na 10,6 miliardy eur (278 miliard korun). Koncern také uvedl, že letos počítá s výrazným oživením prodejů. Volkswagen se podobně jako jeho konkurenti potýká s negativními dopady šíření nového koronaviru.

V loňském roce se tržby koncernu kvůli pandemii snížily téměř o 12 procent na 222,9 miliardy eur (5,8 bilionu korun). Firma se navzdory horším hospodářským výsledkům rozhodla ponechat dividendy na úrovni předchozího roku. Investoři by tak měli obdržet 4,80 eura na kmenovou akcii a 4,86 eura na prioritní akcii.

„COVID-19 nás všechny staví před bezprecedentní úkoly. Skupina Volkswagen loni byla úspěšná při zmírňování dopadů pandemie na své aktivity a zároveň položila významné strategické základy pro svou transformaci,“ uvedl člen představenstva koncernu Frank Witter, který má na starosti finance a informační technologie.

Skupina Volkswagen loni prodala 9,2 milionu vozů, což je o 16,4 procenta méně než v předchozím roce. Podařilo se jí ale mírně zvýšit podíl na globálním trhu s osobními automobily, a to na 13 procent z 12,9 procenta, upozornil koncern.

Součástí skupiny Volkswagen je rovněž automobilka Škoda Auto. Ta v lednu oznámila, že loni svým zákazníkům po celém světě dodala 1,005 milionu vozů, což je o 19,1 procenta méně než v roce předchozím. Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, auta ale vyrábí i v jiných zemích.