Vozy Audi se lépe prodávaly díky americkým a evropským trhům

Showroom Audi v Pekingu (ilustrační foto)

Showroom Audi v Pekingu (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: aelena via Flickr

Německý výrobce luxusních vozů Audi zvýšil v říjnu prodej o dvě procenta na zhruba 149 200 vozidel. Firma uvedla, že k lepšímu výsledku pomohla vyšší poptávka ve Spojených státech a na některých evropských trzích. Prodej na jejím největším trhu v Číně ale o téměř tři procenta klesl. Audi je stejně jako mladoboleslavská Škoda Auto součástí německého automobilového koncernu Volkswagen.

Ve Spojených státech automobilka dodala 17 700 aut, což pro ni představuje nový říjnový rekord. Ve srovnání s loňským říjnem se odbyt zvýšil o 17 procent. Některé z modelů, například sportovně-užitkový vůz Q5, přitom zasáhl skandál s vykazováním nepravdivých hodnot emisí naftových vozů, který od 18. září otřásá mateřským koncernem.

Cílem automobilky Audi i jejího německého rivala Mercedes-Benz je stát se ještě během tohoto desetiletí jedničkou na světovém trhu s luxusními automobily. Tou je v současnosti německý konkurent BMW. Čísla o dosavadním letošním prodeji ale ukazují, že oba konkurenti Audi mají zatím náskok. Automobilka BMW od začátku roku do října prodala 1,56 milionu vozů a Mercedes 1,531 milionu. Odbyt vozů Audi od ledna do října činí 1,497 milionu vozidel, o 3,6 procenta více než před rokem.