Z automobilek působících v Česku nejvíc spoléhá na reklamu Hyundai | E15.cz

Z automobilek působících v Česku nejvíc spoléhá na reklamu Hyundai

Ilustrační foto
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: CTK

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Za posledních 12 měsíců proinvestovala nejvíce do reklamy česká pobočka automobilky Hyundai. Na druhé příčce se podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda Auto a třetí je její koncernová matka Volkswagen. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen Admosphere.

Hyundai vydala od loňského června do letošního května na inzerci ve všech mediích dohromady v ceníkových cenách 496 milionů korun, Škoda Auto vynaložila 379 milionů a Volkswagen 249 milionů korun. Na dalších místech skončily značky Renault a Ford s výdaji 215, respektive 210 milionů korun.

Hyundai přitom v prvním pololetí zvýšila prodej o čtyři procenta na 8956 vozů a patřilo jí tak třetí místo na trhu. Škoda byla první s růstem o téměř 28 procent na 36.521 aut. Volkswagenu pak patří na trhu druhá příčka, když zvýšil prodej o 44 procent na 12.674 vozů.

Podle průzkumu mezi internetovými uživateli má 86 procent Čechů v domácnosti jedno auto. Téměř dvě pětiny jezdí značkou Škoda, na druhém místě je Ford s 12 procenty a třetí je Renault s 11 procenty.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah