Zisk Nestlé v pololetí kvůli silnému franku klesl o 24 procent

Nestlé

Nestlé Zdroj: ctk

Švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé SA klesl v pololetí čistý zisk o 24 procent na 4,7 miliardy franků (108,6 miliardy korun). Důvodem byl hlavně silný frank, ale také nestabilní situace na trhu a růst cen komodit. Uvedla to společnost, která působí i v České republice, v dnešním prohlášení.

Tržby se snížily na 40,9 miliardy CHF z loňských srovnatelných 47,1 miliardy USD. Při konstantních směnných kurzech však stouply o 7,5 procenta. Frank v poslední době silně posiluje vůči dolaru a euru a několikrát překročil vůči oběma měnám nový rekord. Firma upozornila, že v dolarech se její zisk naopak zvýšil o téměř 30 procent.

Prodej dětské výživy i vody v pololetí rostl a prodej kapslí kávy Nespresso se zvýšil o více než deset procent. Bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů tržby v Americe stouply o 5,6 procenta, v Evropě o 4,1 procenta a v Asii, Oceánii a Africe o 11,7 procenta.

Generální ředitel Paul Bulcke charakterizoval první pololetí letošního jako období politické a ekonomické nestability, přírodních neštěstí, rostoucích cen surovin a silného franku. Potvrdil však výhled na letošní rok, podle kterého firma letos očekává zvýšení očištěných tržeb o pět až šest procent, napsala agentura AP.

Nestlé vlastní širokou škálu značek, například Kit Kat, Nestlé, Perrier nebo Haagen-Dazs. V České republice vyrábí cukrovinky v závodech Zora Olomouc a Sfinx Holešov, které prodává pod tradičními českými značkami Orion, Bon Pari, Deli či Studentská pečeť. Nestlé dodává na český trh například i kávu Nescafé, koření Maggi a zvířecí krmivo Purina.