Erár méně staví, hodnota zakázek od začátku roku klesla na polovinu

„Celkový meziroční pokles je dán především úbytkem zadání velkých stavebních zakázek především dopravní infrastruktury v souvislosti s přechodem na nové programové období čerpání prostředků z evropských fondů,“ uvedl ředitel pro inženýrskou činnost ÚRS Praha Zdeněk Kunc.
Hodnota zakázek na pozemní stavby meziročně klesla o 50,9 procenta na 6,02 miliardy korun, na inženýrské stavby o 46,6 procenta na 13,23 miliardy korun. Průměrná velikost zakázky byla 18,5 milionů korun, o 7,4 procenta méně než je průměr za loňský rok.
Od ledna do dubna byly zadány dvě velké stavební zakázky s cenou nad miliardu korun. První byla modernizace dálnic D1 v úseku Psáře - Soutice za 1,13 miliardy korun. Zakázku získalo sdružení Metrostav, Swietelsky stavební. Druhou je oprava železniční trati v úseku Opava východ - Olomouc hlavní nádraží za 1,03 miliardu korun, kterou dostala společnost Strabag Rail.
Nejvíc zakázek získal Metrostav
Největším zadavatelem zakázek z vládního sektoru bylo Ředitelství silnic a dálnic (3,87 mld. Kč), následují Správa železniční dopravní cesty (2,9 mld. Kč) a ministerstvo financí (469 mil. Kč). Z komunálního sektoru zadal nejvíce zakázek Kraj Vysočina (1,29 mld. Kč).
Veřejnou zakázku na stavební práce získalo do konce dubna 496 firem. Největší objem získal Metrostav, kterému veřejná správa zadala 16 zakázek celkem za 252 milionů korun. Z dalších 19 tendrů za 2,13 miliardy korun bude mít podíl díky účasti ve sdružení s dalšími firmami.