Ikea se zamilovala do realit, pozemky obhlíží i v Česku

IKEA

IKEA Zdroj: E15

Švédský nábytkářský gigant Ikea chce využít příležitostí na realitním trhu k dobrým nákupům. Developerská větev skupiny sice tradičně staví pro obchodní domy Ikea velké nákupní areály, v nichž pronajímá obchody i dalším prodejcům. Nyní však skandinávský koncern dostal chuť na další realitní sousta.

V Polsku firma nedávno koupila jedno z velkých nákupních center ve Varšavě. Do podobných akvizic se přitom dosud nepouštěla. V Hamburku zase před časem oznámila plán na výstavbu celé nové městské čtvrti.

„V České republice to zatím na pořadu dne není,“ uvedl tuzemský generální ředitel společnosti Ikea Marek Feltl. Současně však dodal, že když se objeví dobrá nabídka na koupi pozemku, tak do toho Ikea půjde. „Budou to lokality, které pro nás mají do budoucna potenciál, i když na nich hned stavět nezačneme,“ dodal Feltl.

V Česku jde o lokality na jihu Prahy, v Plzni a Hradci Králové. Tedy v místech, s nimiž Švédi flirtují dlouhodobě. Zatím Ikea provozuje dva obchodní domy v Praze a po jednom v Brně a Ostravě.

„Nové tři lokality jsou stále naší prioritou. Myslím však, že v nejbližších třech letech nový obchodní dům neotevřeme,“ dodal tuzemský šéf Ikea. Podobná situace je i na Slovensku, kde má Ikea obchod zatím jen v Bratislavě. Jedinou lokalitou, která by ji tam mohla ještě uživit a kde Feltl v budoucnu připouští další výstavbu, jsou Košice.

„Od roku 2009 dodnes jsme v České republice proinvestovali zhruba 72 milionů eur. Velký podíl z této částky činily náklady na rozšíření a modernizaci nákupního centra Avion v Ostravě,“ sdělil deníku E15 šéf Inter Ikea Center pro ČR a SR Francisco Coutinho Moura. Realitní odnož koncernu Inter Ikea Centre měla v závěru loňského roku v České republice aktiva zhruba za pět miliard korun.

Zvýšení tržeb
Ikea ČR ve svém minulém finančním roce, který skončil v srpnu, zvýšila tržby o procento na 7,5 miliardy korun. To je o něco méně, než plánovala. Údaje o zisku zatím nezveřejnila. V současném účetním roce plánuje zvýšení tržeb o dvě procenta, a to i přes proklamovanou strategii dlouhodobého snižování cen. Do pěti let chce koncern zvýšit v Česku svůj tržní podíl ze současných dvaceti na 25 procent. Mimo jiné díky chystanému e-shopu.