Italové podali námitky proti vyloučení z tendru na D1

Pokud ŘSD firmě nevyhoví, může se společnost obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). V případě tendru na opravu dálnice mezi Hvězdonicemi a Ostředkem to už firma udělala. ÚOHS však správní řízení, které začalo 20. března, dnes ukončil. „V návrhu italské společnosti scházel doklad o opětovném složení jistoty zadavateli. Nedoložila jej ani po naší výzvě a bylo povinností Úřadu řízení zastavit,“ píše ÚOHS ve zprávě.
Hodnoticí komise ŘSD doporučila, aby na opravy mezi Kývalkou a Ostrovačicemi na Brněnsku vybrala stavební společnost Skanska s cenou 452 milionů korun. Nabídka italské firmy byla sice cenově výhodnější, společnost ale nepředložila přílohu C soupisu prací stavby. Všichni ostatní uchazeči tyto seznamy v nabídce doložili. Ze stejných důvodů byla italská firma vyloučena i ze soutěže na rekonstrukci dálnice mezi Hvězdonicemi a Ostředkem na Benešovsku.
Deset let za životnoststí |
---|
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát 14 miliard korun. Stavba je rozdělena na 21 úseků, které se mají opravovat postupně. |
Tento tendr posuzoval ÚOHS, který aktuálně zkoumá výběr technického dozoru stavby mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Na postup Ředitelství silnic a dálnic si stěžuje společnost Amberg Engineering Slovakia. Stejná firma naopak vzala zpět svůj podnět na prozkoumání technického dozoru stavby v úseku Měřín - Velké Meziříčí na Žďársku. ÚOHS proto správní řízení zastavil.
Všechny uvedené případy se týkají oprav, se kterými chce ŘSD začít letos. Pokračovat budou také zpožděné stavby v úsecích Větrný Jeníkov - Jihlava a Lhotka - Velká Bíteš, které nebyly dokončeny v loňském roce.