Vše se zadrhlo na tom, že dopravní podnik majetek původně nabídl hlavnímu městu, posléze ale dozorčí rada městské společnosti návrh stáhla. Podnik podle mluvčího Jiřího Štábla totiž několikrát město ohledně prodeje majetku urgoval, ale bez odezvy.
„Dozorčí rada přišla s požadavkem, aby byla nabídka nemovitostí vytipovaných k prodeji koordinována s prodejem dalšího majetku. Může jít například o scelení majetku vlastněného dopravním podnikem a městem do jedné nabídky nebo jiná řešení, která by přinesla efektivnější prodej,“ informovalo server E15.cz tiskové oddělení hlavního města. Na úkolu se prý pracuje, ale vyžaduje to dlouhodobější přípravu. „Vyhlášení aukcí proto nyní není aktuální,“ míní magistrát.
Dopravní podnik momentálně připravuje poptávkové řízení na výběr zájemců o pronájem nebytových prostor a chystá cenové mapy. „Předpokládáme, že bude zveřejněno na přelomu února a března,“ uvedl Štábl. Většinou půjde o prostory ve stanicích metra.
Do prodeje chce poslat dopravní podnik ještě letos i vozovnu Orionka. V areálu vozovny je i pražský unikát, historické tramvajové koleje, které nechal položit František Křižík v roce 1897. „Vzhledem k historické hodnotě, především tramvajových kolejí, bude stanovena povinnost nového majitele areálu, aby bez poškození tyto koleje „vytěžil“ a bezplatně předal muzeu MHD,“ zmínil Štábl.
Součástí Orionky je i bytový dům se třemi byty. Na pozemku stojí také například plechový přístřešek, gumárna, vrátnice a sklad hořlavin.
Mezi další lukrativní nemovitosti, které budou k mání, patří areál Švábky v Praze 8. Areál původně dopravní podnik využíval jako opravárenské zázemí podnikové dopravy. Tvoří jej administrativní a obytný dům, opravárenská dvoulodní hala, budova olejového hospodářství, mobilní vrátnice či mobilní nízkotlaká plynová parní kotelna. „Omezením v případě demolice stávajících objektů a nové výstavby bude ochranné pásmo metra a tunel metra, což zpřísňuje podmínky stavební činnosti,“ uvedl mluvčí dopravního podniku.
Do prodeje půjdou i Švábky
Nového majitele bude hledat dopravní podnik také pro pozemky a stavby mezi ulicí Švábky a Libeňským mostem. V současnosti z nich část využívá společnost Metrostav jako staveniště. Tíží je také smluvní dokumentace s městskou částí Praha 8, která zde staví administrativní budovu. Zájem o koupi již vyslovil pražský magistrát.
Způsob prodeje zatím nechtěl Štábl upřesnit. „V tuto chvíli jsme na samém počátku. Jednou z variant je již dříve odložená elektronická aukce,“ uvedl Štábl. Záležet pode podle něj i na tom, kolik bude jaký způsob prodeje stát.
„Současně vytipováváme další nepotřebný majetek, který bude rovněž nabídnut k odprodeji. Podklad pro cenu bude stanoven znaleckým posudkem, který nechá dopravní podnik zpracovat, jakmile o samotném prodeji konkrétního nepotřebného majetku rozhodnou vedoucí orgány,“ konstatoval mluvčí.
Nebytové prostory ve stanicích metra, které budou k pronájmu | ||
---|---|---|
Číslo provozovny | Výměra (m2) | |
Tramvajová smyčka Radlická | SO2016 (č.m. 128-131) | 26,77 |
Hradčanská | HR 14/451 | 56,40 |
Rajská zahrada | RZ 4/351 | 83,00 |
Kolbenova | KL 1/426 | 29,30 |
Hlavní nádraží | HN 1/304 | 12,00 |
Vyšehrad | VY 3/260 | 64,00 |
Poliklinika Barrandov (tramvajová zastávka) | SO2026 | 5,50 |
Můstek (výstup Václavské nám.) | MSA 25/454 | 39,00 |
Kobylisy-západ | KB 7/528A | 23,40 |
Kobylisy-západ | KB 13/532B | 47,50 |
Křižíkova | KR 1/506 | 21,50 |
Kobylisy-východ | KB 21/626A | 88,90 |
Ládví | LA 34/512 | 51,30 |
Českomoravská | CE 4/423 | 41,30 |
Českomoravská | CE 2/422 | 80,00 |
Černý Most | CM 8/227 | 20,70 |
Černý Most | CM 7/231 | 39,00 |
Invalidovna | IN 1/421 | 41,70 |
Zdroj DPP