Státní opera - Náklady na opravu se mohou vyšplhat k miliardě | E15.cz

Náklady na opravu Státní opery se mohou vyšplhat k miliardě

Michal Nosek

Rozpočet rekonstrukce Státní opery může nafouknout nová otočná scéna, o které uvažuje vedení Národního divadla. Ta by stávající rozpočet 858 milionů korun podle vedoucího projektového týmu společnosti Hochtief Jana Křístka navýšila zhruba o 110 milionů. Pod celým půdorysem jeviště, které má rozměry 17 na 21 metrů, by se muselo vyhloubit pět metrů.

Přestavba Státní opery má být hotová v první půli příštího roku, aby se stihla divadelní sezóna 2019. Nyní pokračují práce na obvodovém plášti a obkladech. Stavba se ovšem může proti původním plánům prodražit.

U otočné scény jsou ve hře dva scénáře. Repase stávající točny, nebo instalace nové, která by využívala nejmodernější technologie.

„V současné době projednávají pořízení nové točny odborné útvary ministerstva kultury a financí a my se rozhodneme na základě jejich stanovisek. Podmínkou Národního divadla je, že hlavně musí být dodržen termín rekonstrukce,“ uvedl ředitel Národního divadla Jan Burian.

Domy z tiskárny už nejsou žádné sci-fi. Podívejte se, co chystají architekti z Chicaga

„Stavební část je jen menší položkou v rozpočtu, zhruba dvacet milionů. Hlavní náklady by byly na novou točnu a technologie,“ říká vedoucí projektového týmu Hochtiefu Jan Křístek s tím, že čím dříve se investor rozhodne, tím lépe. V současné době totiž již probíhá repase staré točny, která by se v případě rozhodnutí pro instalaci nové zastavila.   

„Pokud se investor rozhodne pro novou točnu, tak to pro nás znamená pět měsíců práce na hloubení a zabezpečení jámy pod jevištěm, tři měsíce zabere betonáž a dalších pět montáž nové točny,“ vypočítal Křístek.

Rekonstrukcí již prošlo i energo centrum pro budovy Národního muzea, v provozu je již topení. V dubnu bude pro letní sezónu zprovozněno chlazení. „Komplikované bylo, že práce na rekonstrukci kotelen probíhaly za provozu,“ říká vedoucí projektového týmu zhotovitele Hochtief Jan Křístek. 

Brouci i obavy z bomb zdržují stavbu obřího železničního uzlu ve Stuttgartu
Retrostroje: Výrobu slavných „ušatých“ lokomotiv zastavil až příchod Hitlera
Tanky z Čeljabinsku porazily Hitlera. Podívejte se, jak to ve slavné továrně na Uralu vypadá dnes

 

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud