Pětatřicet tisíc jídel denně. Škoda Auto otevře největší závodní kuchyni v Česku

Škoda auto otevře největší závodní jídelnu v Česku.

Škoda auto otevře největší závodní jídelnu v Česku. Zdroj: archiv E15

Škoda auto otevře největší závodní jídelnu v Česku.
Škoda auto otevře největší závodní jídelnu v Česku.
3
Fotogalerie

Mladoboleslavská automobilka spustí provoz v nové kuchyňské hale ve výrobním areálu. Jen stavební část bez vybavení vyšla na 390 milionů korun.

 

Ve firemních jídelnách se podle průzkumu Sdružení pro zaměstnanecké stravování z loňského roku stravovalo zhruba 1,8 milionu lidí a možnost stravování v zaměstnání tehdy označilo za důležitou 63 procent zaměstnanců. Závodní stravování považuje za nezbytné i největší automobilka v Česku Škoda Auto, která si proto dala postavit centrální závodní kuchyni, která bude zásobovat  všechny podnikové restaurace včetně provozu v Kvasinách.

Kuchyni bude provozovat česká pobočka americké společnosti Aramark, jež ve Škodě Auto zajišťuje stravování pro zaměstnance. „V jedné směně bude možné navařit například padesát tisíc plněných bramborových knedlíků, osm tisíc karbanátků či dvanáct tisíc řízků,“ řekl ředitel společnosti Aramark Aleš Hertl. „Díky svým výkonům je nová centrální kuchyně Škoda Auto srovnatelná například s největší kuchyní aerolinek v Melbourne, která nemá konkurenci na celé jižní polokouli,“ dodal. Technologie šokového mražení umožní prodloužit trvanlivost a rozšířit variabilita obědů.

Hlavní část haly jídelny, kterou postavili stavbaři Metrostavu, je dvoupodlažní a na ni navazuje trojpodlažní administrativní část. „Nejnáročnější částí stavby bylo napojení sítí, protože probíhalo pod frekventovaným kruhovým objezdem, který nebylo možné uzavřít. Museli jsme to tedy stihnout během letní celozávodní dovolené a zároveň vždy ponechat alespoň část komunikace v provozu,“ říká vedoucí projektu Filip Pech z Metrostavu.

Nejzajímavější část budovy se nachází na střeše. Ocelová plošina s hmotností přes 150 tun je prošpikována technologiemi – její součástí jsou vzduchotechnické a chladicí jednotky. Součástí provozu je i záložní zdroj energie a dieselagregát. Kuchyně vynikne ekonomickou a rychlou výrobou jídel s minimalizací náročné manuální práce. Kuchaři budou mít k dispozici konvektomaty, multifunkční pánve, míchací varné kotle či automatické vařiče těstovin.