Podobu nové stanice metra Depo Zličín určí soutěž. Ve hře je další prodloužení trasy B
Nová stanice metra na konečné linky B ve Zličíně vzejde z architektonické soutěže. Na přelomu listopadu a prosince ji vypíše projektant stanice Depo Zličín, společnost Metroprojekt.
Dvoufázová soutěž bude zahrnovat nejen podobu povrchové jednokolejné zastávky s bočním nástupištěm. Součástí soutěžního návrhu bude i rozšíření stanice a přidání druhého nástupiště v souvislosti s možným prodloužením trasy B, které by si vyžádal pokračující urbanistický rozvoj na severozápadě Prahy.
Stanice má umožnit co nejkratší přestup na metro z nově budovaného záchytného parkoviště P+R v ulici Na Radosti s kapacitou až 600 míst. Vzdálenost mezi výstupem z metra a nejbližšími vstupy do garáží P+R má být jen zhruba 30 metrů. Už nyní se ovšem objevuje kritika, že kapacita záchytného parkoviště u konečné metra by měla být několikanásobně vyšší.
OBRAZEM: Podívejte se na budoucí podobu podobu trasy metra D >>>
Dopravní podnik hlavního města (DPP) vybral začátkem letošního roku projektanta nové stanice. Zakázku získaly společnosti Sudop Praha a Metroprojekt. V rámci projektu se také rozšíří stávající depo metra o dvě haly. Náklady byly dosud odhadovány na 1,4 miliardy korun. Výstavba by měla začít v roce 2023, do provozu by pak 62. stanice pražského metra mohla být uvedena v roce 2025.
Jak se promění Praha?
Architektonické řešení nové stanice metra má podle České komory architektů zahrnovat i přilehlé veřejné prostranství včetně souvisejících pozemních komunikací a sadových úprav.
Rozšíření depa o dvě odstavné haly je do budoucna potřeba vzhledem k tomu, že jeho stávající kapacita je už nyní naplněna.
„Pokud do budoucna plánujeme zkrácení intervalů na lince B, budeme muset do depa Zličín přesunout část souprav z linky A. Potřebujeme ale pro ně na Zličíně nejdříve postavit novou odstavnou kapacitu,“ uvedl dříve generální ředitel DPP Petr Witowski. Nové prostory potřebuje podnik také proto, že na Zličíně má zkušební trať pro testování nových vozů plánovaných pro chystanou linku D.