Silničáři mohou začít stavět dálnici u Budějovic. Po letech odkladů
Nyní uplynula bez připomínek patnáctidenní lhůta, během které měli ostatní uchazeči možnost proti výsledkům protestovat. „Dalším krokem je podpis smlouvy s vítěznými uchazeči. Práce budou zahájeny na jaře, okamžitě se začátkem stavební sezóny,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
V obou případech by se mělo stavět tři roky. Z dopravního hlediska má větší význam výstavba u Budějovic, ačkoliv jde o pouhé tři kilometry. Dálnice se po 70 letech plánů poprvé dotkne cílového města a výrazně zjednoduší vjezd do něj. Díky ní se totiž motoristé vyhnou předměstím Borek a Nemanice. Úsek z Veselí do Bošilce vyjde na 635 milionů korun, kratší část u Budějovic bude stát 718 milionů.
Jihočeská D3 má přitom výrazný skluz. Tendr byl vypsán už v roce 2012 a tehdy se také mělo začít stavět. Dnes měli dělníci finišovat. S nejlevnější cenou přišla původně Skanska, když za každý úsek požadovala shodně necelých 600 milionů. Konkurence ale cenu zpochybnila u antimonoplního úřadu, který ji dal za pravdu.
Dlouhé čekání
Na nové výsledky tendru se pak čekalo více než rok, neboť ministerská komise nebyla schopna vydat rozhodnutí dříve. „Tímto naše úsilí v žádném případě nekončí. Naší ambicí je v letošním roce zahájit ještě stavbu dálnice D3 Bošilec – Ševětín,“ doplnil generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Úsek Bošilec – Ševětín má propojit výše zmíněné části D3.
Tím se dálnice prodlouží na téměř 70 kilometrů od hranic středních a jižních Čech po krajské město. Zatím v nedohlednu je výstavba středočeské části v Posázaví a obchvatu Českých Budějovic.