Interiérové sklo firmy Czevitrum dobývá svět

Výrobky malé exportní české firmy Czevitrum

Výrobky malé exportní české firmy Czevitrum Zdroj: Czevitrum

České interiérové sklo bývalo v minulosti světovou špičkou, prosadit se ale dnes v zahraničí na vysoce konkurenčním trhu, je těžké. „Nám se to daří kvůli výjimečnosti a propojení s moderními technologiemi,“ říká v rozhovoru pro E15 Vlastimil Janecký, zakladatel a spolumajitel firmy Czevitrum.

Jaký byl prvotní podnět k založení vaší společnosti?

Jednalo se o splnění si dlouholetého snu o nezávislosti a tvůrčí činnosti. Když pak přišla vhodná chvíle, představil jsem projekt mému dnešnímu společníkovi Karlu Putnarovi a založili jsme firmu Czevitrum. Jako správní zelenáči jsme si nepřipouštěli, jak těžké je rozjet společnost na zelené louce, navíc s nulovými zkušenostmi, což v oblasti designu platí asi více než kdekoliv jinde. Zpětně tu nevědomost ale chápu jako výhodu, která nás ochránila před strachem z neúspěchu.

Co dnes nabízíte zákazníkům a pohybujete se více na zahraničním či domácím trhu?

Dnes nabízíme závěsné i stolní osvětlení a doplňky do interiéru z ručně foukaného skla, přičemž dbáme na propojení s moderními technologiemi nebo výjimečným, ale praktickým designem. Spolupracujeme s téměř čtyřiceti retailovými partnery ve dvaceti zemích světa. V České republice působíme ojediněle, náš obrat se zahraničím tvoří až 96 procent našeho podnikání.

Jaké máte další plány do budoucna?

Letos v červnu Czevitrum vstoupilo na americký trh, který představuje naši dosavadní největší výzvu. S tím je spojený i vývoj dalších produktů, a to především osvětlení, na které bychom se chtěli v budoucnu orientovat především. V naší strategii s dalším investorem nepočítáme, osvědčilo se nám, že je pro nás vhodnější pomalejší růst výměnou za naprostou kontrolu nad konceptem a strategií.

Jak vám pomohl projekt Komerční banky Nastartujte se, mezi jehož vítězné firmy patříte?

Jelikož jsme nebyli klasický rychle rostoucí start-up, tak opravdu hodně. Když pominu finanční stránku věci, tak nás úspěch neskutečně motivoval vydržet a překonat i chvíle těžkých nezdarů.

Jaké je v Česku podle vás podnikatelském prostředí?

Z pohledu malé exportní firmy vnímáme podnikatelské prostředí v České republice jako vcelku dobré.

Další informace na www.nastartujtese.cz