Podnikání malých firem změní digitalizace

Jan Kubálek z Komerční banky

Jan Kubálek z Komerční banky Zdroj: KB

Nové služby finančních ústavů zásadně mění podnikání malých a středních firem v Česku. „Věřím, že většinu služeb budeme brzy provozovat online,“ říká v rozhovoru pro E15 Jan Kubálek, manažer Komerční banky pro strategie retailového bankovnictví. Ta pro firmy nabízí i dlouholetý projekt Nastartujte se, kterého je Kubálek porotcem.

Jaká je pro nové firmy největší přidaná hodnota projektu Nastartujte se?

Kromě finanční výhry, kterou jistě ocení každý, dostanou vítězné projekty také mediální podporu, pomocí které mohou získat jak nové zákazníky, tak i investory. Součástí výhry jsou i služby od partnerů programu, které jim mohou významně pomoci v jejich rozvoji a ušetřit jim další finanční prostředky. Výherci získají například právní poradenství, služby pro podporu online marketingu, aplikaci pro online fakturaci na tři roky, webhostingové služby, poradenství v oblasti rozvoje podnikání a služby personální agentury.

Využívají podle vašich poznatků vítězné firmy všechny možnosti, které mají k dispozici?

Tyto projekty jsou v různém stádiu rozvoje. Ne všechny využijí výhody programu ihned. Tuto možnost však mají i v průběhu celého následujícího roku. Někteří z nich pak ve spolupráci s partnery programu pokračují a využívají jejich služeb i nadále.

Myslíte si, že podpora malých a středních firem, které bývají základem hospodářství, v České republice dostatečná?

Podnikatelské prostředí v České republice je na velmi dobré úrovni, i když potenciál pro zlepšení je tu vždy. Zejména ve zjednodušení právních předpisů a různých norem.

Co všechno pro to dělá vaše banka?

Snažíme se podnikatelům zpřístupnit tyto informace na jednom místě. Připravujeme pro ně portál, na kterém najdou praktické rady a tipy pro svoje podnikání, daňový kalendář a mnoho dalšího. Na podzim také chystáme novou službu zakládání s.r.o., kdy si budoucí podnikatel bude moct novou společnost založit přes on-line formulář.

A které hlavní věci by se v Česku měly změnit, aby se dalo podnikat ještě efektivněji?

Budoucnost podnikání vidím hlavně v digitalizaci a zjednodušení komunikace podnikatelů se státní správou. V tomto směru jsme již spustili ve spolupráci s Českou bankovní asociací a ostatními bankami revoluční projekt s názvem Sonia. Projdou-li příslušené legislativní změny, dostane každý včetně firem možnost využívat služeb eGovernmentu. Svoji „digitální indentitu“ budou prokazovat prostřednictvím své stávající bankovní identity. Díky tomu budou moci podnikatelé komunikovat s úřady z pohodlí své firmy či z domova.