Akcie Facebooku se po zveřejnění výsledků rekordně propadly | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

Akcie Facebooku se po zveřejnění výsledků rekordně propadly

Akcie Facebooku se po zveřejnění výsledků rekordně propadly
Za nepovedený vstup Facebooku na burzu Zuckerberga doma asi moc nepochválili
• 

ČTK

Cena akcií sociální sítě Facebook klesla až o 17 procent na nové rekordní minimum 22,28 dolaru. Akcie tak reagovaly na čtvrteční zprávu o hospodaření, která byla první od květnového vstupu firmy na burzu. Tehdy cena akcií Facebooku činila 38 dolarů.

Předchozí rekordní minimum bylo 6. června, kdy akcie oslabily na 25,52 dolaru. Facebook ve čtvrtek po uzavření trhu oznámil, že jeho příjmy vzrostly o 32 procent, více než se čekalo, a zvýšil počet uživatelů. Investory však výsledky nenadchly. Tempo růstu zpomalilo proti počátku roku i z loňskému roku. To je pro nově obchodovanou firmu na trhu důvod k obavám. Investoři jsou ochotni hodnotit firmu vysoko, dokonce i když není zisková, ale pokud očekávají prudký růst příjmů.

Analytik firmy Baird's Colin Sebastian rovněž poznamenal, že firma utrácí více za technologie a nové zaměstnance, což zvyšuje výdaje. Není však příliš znepokojen a ponechal akciím firmy hodnocení „outperform“, tedy lepší výkon než celý trh, protože příjmy z reklamy byly vyšší, než se čekalo, a firma zlepšila schopnost vydělávat na uživatelích, kteří se připojí na Facebook z aplikací pro mobilní telefony nebo tablety.

Počet aktivních uživatelů Facebooku stoupl meziročně o 29 procent na 955 milionů, avšak převážně díky mobilům a uživatelům v rozvíjejících se zemích.

Analytici také upozorňují, že akcie mohou být nestabilní, protože Facebook neposkytl investorům a finančním analytikům výhled na zbytek roku. Firma vykázala za duben až červen ztrátu 157 milionů dolarů, avšak převážně kvůli mimořádným nákladům spojeným se vstupem na burzu. Po úpravě o mimořádné položky byl zisk v souladu s očekáváním analytiků.

Facebook rovněž uvedl, že jeho příjmy z reklamy stouply o 28 procent a na celkových příjmech se podílely 84 procenty. Firma však neuvedla, jaká část byla z mobilní reklamy, napsala agentura AP.

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!