Apple se na čínském trhu propadl až na třetí místo, vede Huawei
Před Applem skončili čínští výrobci Huawei a Xiaomi s 15,4 a 15,8 procenta. Podobná čísla a stejné pořadí ohlásila i studie společnosti Canalys, píše stránka TechCrunch.
Na srovnání kroku se svými rivaly Applu nestačil ani silný růst prodejů, který sám ohlásil na konci července. Čína je přitom pro americkou společnost velmi důležitá, podle odhadů by se letos měla stát regionem, kde bude mít nejvyšší prodeje, uvádí server PcWorld.
Analytici jako jeden z důvodů nižšího podílu na trhu uvádějí, že nejnovější řada iPhone 6 už není na trhu horkou novinkou. Svoji roli samozřejmě hrají i nižší ceny čínských výrobců.
Úspěch na sítích
Firma Xiaomi založila svůj úspěch hlavně na marketingu na sociálních sítích, kde si dokázala vybudovat silnou komunitu fanoušků mezi mladými Číňany.
Celkově ovšem místní trh s chytrými telefony zpomaluje. „Konkurence mezi velkými značkami nikdy nebyla tak silná,“ myslí si analytik společnosti Canalys Wang Ťing-wen. „Xiaomi bude v následujících měsících čelit obrovskému tlaku na své postavení.“ Sledovat bude muset hlavně firmu Huawei. Ta roste ze všech výrobců chytrých telefonů nejrychleji a dosahuje většího zisku než Xiaomi.
Málo stačilo k tomu, aby se akcie Apple propadla o 7 %