Hyundai ovládl vývojáře robotů Boston Dynamics | E15.cz

Automobilka Hyundai ovládla špičkového vývojáře robotů Boston Dynamics

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Nejznámější světový výrobce humanoidních robotů, americká společnost Boston Dynamics, má nového většinového vlastníka. Od japonského holdingu SoftBank koupila osmdesát procent akcií automobilka Hyundai, zbylý podíl zůstal japonské společnosti. Jihokorejci za většinu zaplatili 1,1 miliardy dolarů, zhruba 23 miliard korun.

SoftBank vlastnila Boston Dynamics od roku 2017, kdy robotickou společnost koupila od Alphabetu, mateřské společnosti vyhledávače Google. Předtím byl provoz financován od roku 1993 z vědeckých grantů. Alphabet za prodej inkasoval jen 165 milionů dolarů, Boston Dynamics svou hodnotu v posledních čtyřech letech výrazně zvýšila.

Japonci ale vydělají na své investici méně, než by se na první pohled mohlo zdát, neboť museli Boston Dynamics každoročně dotovat zhruba 150 miliony dolarů. Výrobce robotů přitom začal vykazovat příjmy teprve před rokem, kdy spustil prodej svého nejznámějšího produktu, robotického psa Spota. Ten se prodává za 74 tisíc dolarů, celkově za něj společnost utržila kolem třiceti milionů dolarů.

Boston Dynamics svůj potenciál dosud nerozvinula naplno. Právě v tom by jí Hyundai mohlo pomoci, neboť má zkušenosti se sériovou výrobou aut, ale také třeba vojenských vozidel. Naopak Boston Dynamics může jihokorejské korporaci předat znalosti týkající se robotiky a konstrukce technicky náročných produktů.

V tom vidí příležitost také zástupci obou společností. Investice do Boston Dynamics ze strany Hyundai je součástí dlouhodobější strategie rozvoje „chytré mobility“, tedy podpory projektů například autonomního řízení vozidel nebo letecké dopravy. Boston Dynamics tak poprvé bude mít vlastníka, kterému nejde v první řadě o investici, ale o vzájemnou synergii.

Již příští rok by měl na trh přijít další produkt Boston Dynamics, a to robot Strech, který pomůže rozvíjet automatizaci ve skladech a v distribučních centrech. Hyundai tak novou akvizicí bude konkurovat například Amazonu, který na automatizaci skladovacích kapacit dlouhodobě pracuje.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah