Autonomní vozy Uberu vážně zaostávaly za konkurencí ještě před smrtelnou nehodou
Šlo nehodě předejít? Takové otázky si nyní klade nejenom společnost Uber, jejíž samořízené auto minulý týden zabilo chodkyni. The New York Times v této souvislosti odkazují na průběh testů vozidel Uberu, jež si vedla znatelně hůře než konkurence.
Časté problémy autonomních automobilů se projevovaly především při míjení vysokých vozů a během průjezdu staveništi. Řidiči dohlížející na činnost autonomních systémů Uberu proto museli zasahovat výrazně častěji než jejich kolegové zaměstnaní u konkurence, napsal server New York Times.
To, že mají samořiditelné vozy Uberu k dokonalosti daleko, naznačily také loňské zkušební testy v Arizoně. Odhalily totiž výrazný deficit Uberu například vůči firmě Waymo spadající pod společnost Google. Zatímco vozy Waymo zvládly ujet v průměru devět tisíc kilometrů bez toho, aniž by jízdu musel korigovat dohlížející řidič, Uber nedokázal dosáhnout ani mety jednadvaceti kilometrů, uvedl NY Times s odkazem na materiály společnosti.
„Bezpečnost je naším primárním cílem v každém aspektu vývoje samořídicích automobilů. Nehoda z minulého týdne nás velmi zarmoutila, naše autonomní vozy nyní nejezdí. Dále spolupracujeme s vyšetřovateli, jak jen můžeme,“ reaguje Matt Kallman, mluvčí Uberu.
Pondělní nehoda, ke které došlo na předměstí arizonského města Phoenix, by nicméně mohla zkomplikovat snahu o rychlé povolení provozu autonomních vozů jako takových, připomnají NY Times.