Autonomní vozy Uberu vážně zaostávaly za konkurencí ještě před smrtelnou nehodou

Nabourané autonomní vozidlo Uberu

Nabourané autonomní vozidlo Uberu Zdroj: reuters

Uber
2
Fotogalerie

Šlo nehodě předejít? Takové otázky si nyní klade nejenom společnost Uber, jejíž samořízené auto minulý týden zabilo chodkyni. The New York Times v této souvislosti odkazují na průběh testů vozidel Uberu, jež si vedla znatelně hůře než konkurence.

Časté problémy autonomních automobilů se projevovaly především při míjení vysokých vozů a během průjezdu staveništi. Řidiči dohlížející na činnost autonomních systémů Uberu proto museli zasahovat výrazně častěji než jejich kolegové zaměstnaní u konkurence, napsal server New York Times.

To, že mají samořiditelné vozy Uberu k dokonalosti daleko, naznačily také loňské zkušební testy v Arizoně. Odhalily totiž výrazný deficit Uberu například vůči firmě Waymo spadající pod společnost Google. Zatímco vozy Waymo zvládly ujet v průměru devět tisíc kilometrů bez toho, aniž by jízdu musel korigovat dohlížející řidič, Uber nedokázal dosáhnout ani mety jednadvaceti kilometrů, uvedl NY Times s odkazem na materiály společnosti.

„Bezpečnost je naším primárním cílem v každém aspektu vývoje samořídicích automobilů. Nehoda z minulého týdne nás velmi zarmoutila, naše autonomní vozy nyní nejezdí. Dále spolupracujeme s vyšetřovateli, jak jen můžeme,“ reaguje Matt Kallman, mluvčí Uberu.

Pondělní nehoda, ke které došlo na předměstí arizonského města Phoenix, by nicméně mohla zkomplikovat snahu o rychlé povolení provozu autonomních vozů jako takových, připomnají NY Times.