Česká firma Geosense uspěla s mapami v USA

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Prosadit se v Americe a najít pověstnou „díru na trhu“. To se podařilo malé české firmě Geosense v oboru geografických informačních systémů (GIS), tedy získávání, ukládání, analýzy a vizualizace dat na mapě, a to i ve 3D.

„Dokázali jsme vytvořit aplikaci, která zpracovává stovky různých vlivů a faktorů, podle nichž vyhodnocuje výhodnost využití pozemku,“ vysvětluje Ladislav Čapek, jednatel firmy Geosense, již založil společně s Janem Zvoníkem. Malá firma díky projektu CzechAccelerator agentury CzechInvest dostala možnost působit půl roku ve Spojených státech. A uspěla tam, takže teď provozuje pobočky v Česku, na Slovensku a v Nevadě.

Podle Čapka je územní plánování ve Spojených státech natolik složité, že do něj téměř žádná z tamních firem nechce investovat čas a prostředky. „Jenže my jsme měli zkušenosti z dosti komplikovaného českého katastru,“ odhaluje část receptu na úspěch Čapek.

Kromě toho se Geosense podařilo najít na americkém trhu další možnosti využití aplikací GIS, například jde o služby pro lyžařské areály, ropné společnosti nebo správu budov. Právě v tomto oboru se podle firmy otevírá prostor pro expanzi také v Česku. Geosense zde obsluhuje na dva tisíce obcí a nyní chystá nabídku pro soukromé subjekty.

Podniky by tak mohly správu svého majetku vést prostřednictvím virtuálního zobrazení, propojit informace o inventárních číslech, zárukách jednotlivých předmětů, místních inženýrských sítích na svých pozemcích s řadou dalších dat do jedné velké sdružené databáze.

„Dodnes bylo toto mapové zobrazení pro firmy poněkud exkluzivní a hlavně nákladné zboží. Chceme z těchto služeb udělat jakousi komoditu, aby na ni mohly dosáhnout i menší firmy,“ vysvětluje Čapek.