Emoce za miliardu. Američané kupují pražskou firmu, jejíž program rozpoznává náladu klientů

Call centrum

Call centrum Zdroj: Profimedia

Americká společnost Twilio kupuje pražskou softwarovou firmu Ytica, kterou loni založil podnikatel Šimon Vostrý. Server Lupa.cz dnes uvedl, že cena obchodu sice nebyla zveřejněna, zřejmě se ale pohybuje přes miliardu korun.

Ytica vytváří softwarový nástroj, který umí rozpoznávat emoce zákazníků komunikujících s pracovníky kontaktních center. To pak umožňuje pracovat například s tím, co klientovi nabídnout, jak mu při dané náladě vyjít vstříc a podobně. "Twilio tuto funkci integruje do svého cloudového produktu Flex určeného pro call centra," uvedl server. Ytica nabízí také nahrávání hovorů a zpětné vyhodnocování interakcí.

Šimon Vostrý rozjel v roce 1999 společnost Zoom International, která dodává řešení pro nahrávání hovorů a hodnocení kvality kontaktních center. Z pozice výkonného ředitele se začátkem roku 2017 přesunul do nově založené firmy Ytica.