Facebook, Zynga a teď i Groupon: internetoví dravci zklamali

Groupon

Groupon Zdroj: profimedia.cz

vrb
Hospodářské výsledky mladých internetových firem, které během posledních dvou let s velkou pompou vstoupily na burzu, zatím vzbuzují u investorů spíše rozčarování. Zklamaly první výsledky Facebooku od burzovního debutu, katastrofální výsledky ohlásila společnost Zynga, která pro Facebook vyvíjí hry. Prodejce slevových kuponů Groupon teď čísly také zklamal a jeho akcie pokračovaly v pádu.

Špatné výsledky internetových firem, které jsou čerstvě na burze, odstartovala společnost Zynga. Ve druhém čtvrtletí utrpěla ztrátu 22,8 milionu dolarů, zatímco před rokem, kdy byla ještě privátní firmou a nebyla na burze, měla zisk 1,4 milionu dolarů. Firmě výrazně ubylo uživatelů hry FarmVille, ze které těží i sociální síť Facebook.

„Je to katastrofální čtvrtletí,“ komentoval rozčarování analytik Arvind Bhatia ze společnosti Sterne Agee. „Čím dál víc to vypadá, že to byl pouze módní výstřelek. Uvedli na trh tolik nových her, zisk EBITDA jim ale pořád klesá,“ dodal.

Vývoj akcií firmy Zynga

Vývoj akcií firmy ZyngaVývoj akcií firmy Zynga | Yahoo

Ztráty společnosti Zynga poslala dolů akcie firmy i akcie Facebooku

Zynga kvůli špatným výsledkům propustila obchodního šéfa

Největší internetová sociální síť Facebooka na konci července oznámila první výsledky od vstupu na burzu a nepřesvědčila. Její příjmy sice vzrostly o 32 procent, tempo růstu ale zpomalilo ze 45 procent v předešlém čtvrtletí. Neklid investorů navíc zvýšil odchod několika vysokých manažerů firmy.

Sociální síť stále není schopná přesvědčit o tom, že její reklamní model je dostatečně efektivní. Akcie firmy jsou aktuálně proti květnové upisovací ceně 38 dolarů víc než o 40 procent levnější.

Vývoj akcií Facebooku

Vývoj akcií FacebookuVývoj akcií Facebooku | Yahoo

Čtěte také:

Akcie Facebooku se po zveřejnění výsledků rekordně propadly

Reklama vydělává málo: Facebook se otevře hazardu

Další ránu mladému internetovému segmentu teď způsobil prodejce slevových kuponů Groupon. Tržby firmy se v meziročním srovnání sice zvýšily o 45 procent na 568,3 milionu dolarů, bylo to ale podle agentury Reuters asi pět milionů dolarů pod průměrným očekáváním analytiků. Groupon sám zdůvodnil horší výsledky vlivem slabé evropské ekonomiky a kolísáním směnných kurzů. Firma získává více než polovinu tržeb mimo Severní Ameriku a většinu z toho v Evropě.

Akcie Grouponu se po zprávě zveřejněné po ukončení oficiálního burzovního obchodování v USA propadly až o 20 procent na rekordní minimum 6,05 dolaru. To je už 70 procent pod úrovní, na níž loni v listopadu Groupon vstupoval na trh.

Vývoj akcií Grouponu

Vývoj akcií GrouponuVývoj akcií Grouponu | Yahoo

Komu se zatím daří, je kariérní sociální síť online životopisů LinkedIn. V druhém kvartálu utržila 228 milionů dolarů, což je o 89 procent více než v předchozím čtvrtletí. Společnost zlepšila i výhled na celý rok. V kontrastu s ostatními zmíněnými společnosti se akciím LinkedInu od IPO podařilo hodnotu zvýšit.

Vývoj akcií LinkedIn

Vývoj akcií LinkedInVývoj akcií LinkedIn | Yahoo