Jediná dcera Novy, která doposud zůstává samostatná, je produkční společnost Media Pro Pictures. Vyplývá to z dokumentů, které má deník E15 k dispozici. Nova tyto operace nechtěla komentovat.
Zánikem firmy však nezmizí Mediafax úplně. „Mediafax jako značka nezanikne, agenturní zpravodajství bude sice prodávat CET 21, ale nikoli pod jménem CET 21,“ uvedla Marie Fianová z tiskového oddělení Novy.
Podle ní je důvodem zániku Mediafaxu jako firmy posílení zpravodajského týmu televize a vytvoření velkého news centra. CET 21 tak ušetří na nákladech, byť žádné propouštění v souvislosti s fúzí nechystá. Celá integrace by měla být dokončena na konci roku.
Zánikem společnosti Mediafax tak končí dobrodružný pokus současného superšéfa Novy Adriana Sarbua vybudovat konkurenci ČTK. Ten chtěl do Česka přenést v Rumunsku úspěšný model vlastní alternativní tiskové agentury Mediafax.
Český Mediafax odstartoval v roce 2008, počáteční investice si vyžádala minimálně 40 milionů korun. Firma se však od počátku potýkala s prodělečným hospodařením. A to i přes masivní propagaci značky ve zpravodajství Novy.
V lednu 2010 se Sarbuovi podařil husarský kousek, když výrazně ztrátový podnik prodal svému zaměstnavateli CET 21 za jedno euro. Ještě předtím však musel do Mediafaxu nalít formou kapitalizace pohledávky zhruba 209 milionů korun.Z projektu probíhající fúze rovněž vyplývá, jak moc ztrátovou investici učinila Nova v roce 2008, když za více než 200 milionů korun koupila internetové společnosti BLOG Internet a Jyxo. BLOG Internet za rok 2010 vykázala ztrátu přes 131 tisíc korun, Jyxo prodělala 1,8 milionu. Zejména BLOG Internet čelí v posledních dvou letech stále silnější konkurenci Facebooku.