Inovativní dobíjecí stanice je tu. Slouží i jako reklamní plocha

Zdroj: Shutterstock

Proč by dobíjecí stanice měly pouze dobíjet elektromobily, když mohou mít i další funkce? S rozvojem sítě dobíjecích stanic roste i zcela nový prostor pro marketingovou komunikaci. Uplatnění najde především v obchodních centrech a hotelech.

Zmíněného marketingového potenciálu si všimly společnosti Green24 a Jansen Display, které spojily svá know-how a na březnové výstavě Amper představily společný inovativní koncept dobíjecích stanic s digitálním reklamním displejem. Pilotním produktem je volně stojící totem s dvěma dobíjecími zásuvkami, který na přední straně zdobí 32‘‘ obrazovka. Na ní lze přehrávat libovolná reklamní sdělení, která se dají pohodlně upravovat přes vzdálený přístup nebo pomocí USB.

Dejte o sobě vědet, zatímco se dobíjí auto

„V našem portfoliu reklamních nosičů se stále více prosazují tzv. digitální áčka, tj. tabule s digitálním displejem, kde se dá reklamní sdělení operativně přizpůsobovat aktuálním podmínkám. Myšlenka dobíjecího stojanu s displejem dokonale zapadla do tohoto konceptu. Řidiči, kteří ke stanici přijedou na půl hodiny, nepochybně ocení tip na výhodný nákup nebo dobré jídlo za akční cenu, které si mohou dopřát v mezičase,“ komentuje Michal Havel, marketingový ředitel společnosti Jansen Display.

Jansen Display

Největší potenciál využití takových stojanů firma spatřuje v administrativních budovách, obchodních centrech, hotelech a dalších podobných místech, kde mají provozovatelé zájem poskytnout svým klientům možnost nabíjení elektromobilů a zároveň je pro ně výhodné upozornit je na své akce, produkty, nabídky či nabídnout pronájem plochy někomu jinému.

Maximálně přívětivé uživatelské rozhraní

Cílem projektu bylo nejen vyvinout stanici s reklamní plochou, ale nabídnout uživatelům také dokonale intuitivní obsluhu. Software z dílny Green24, kterým je stanice vybavena, integruje reklamní nosič jako takový do CPO systému Polyfazer. Ten nabízí jednoduché uživatelské rozhraní v podobě mobilní aplikace.

„Výhodou tohoto řešení je snadná a rychlá obsluha dobíjecí stanice, celkový monitoring průběhu dobíjení a pohodlné inkaso částky za odebranou energii bezprostředně po ukončení dobíjení. Dobíjecí stanice tudíž nevyžaduje žádnou formu předplatného,“ vysvětluje Jakub Jedlička z Green24. Reklamní obrazovka je na systému autonomní, může tudíž celou dobu prezentovat nastavená reklamní sdělení.

Kvalita v designovém provedení

Precizní technologické zpracování se u představené stanice snoubí s moderním designem, který ji povyšuje nad pouhý funkční prvek. Totem tvoří robustní hliníková konstrukce s celoskleněným předním panelem, v němž je integrovaná obrazovka. Po stranách jsou dvě nabíjecí zásuvky s maximálním výkonem 22 kW. Dále nechybí větrání a uzamykání zadních dveří.