Instagram hledá recept na správný mix reklamy a služeb zdarma

Instagram má 150 milionů aktivních uživatelů

Instagram má 150 milionů aktivních uživatelů Zdroj: Profimedia.cz

Instagram se v příštím roce významně změní, přibudou na něm reklamy. Plány na formu či jejich nenásilné začlenění do doposud pro všechny uživatele bezplatné aplikace nyní spřádá vrcholný management firmy pod vedením ředitelky obchodu Emily Whiteové.

Whiteová dříve působila ve Facebooku, který Instagram v loňském roce koupil za necelých 750 milionů dolarů, a na jaře od něj dostala jasnou misi: zajistit, aby investice přinesla peníze. A ty prý leží, stejně jako pro Facebook, v reklamě.

„V dlouhodobém horizontu chceme začít vydělávat, v krátkodobém horizontu na nás však zatím nikdo netlačí,“ sdělila Whiteová deníku The Wall Street Journal. Instagram má v současnosti 150 milionů uživatelů, přičemž od chvíle, kdy ho koupil Facebook, mu jich přibylo asi 128 milionů, mezi nimi i mnoho firem.

Bezplatných služeb Instagramu totiž k tvorbě virálních reklamních kampaní využívají giganti jako Nike, Coca Cola či Levi Strauss&Co. A právě nejen s nimi nyní obchodní ředitelka vyjednává, jak tyto aktivity přetavit v nějaký ten zisk. Zároveň však potřebuje vymyslet, jak začleněním reklamy nenaštvat své uživatele. Přespříliš reklamy by totiž mohlo odradit hlavní cílovou skupinu: mladé lidi.

Velký potenciál pro včlenění reklam podle Whiteové má funkcionalita „Discover“, která generuje oblíbený obsah ostatních uživatelů, nebo funkce vyhledávání dle jednotlivých témat obrázků. V úvahu podle ní připadá i začlenění prokliků do jednotlivých obrázků, které by uživatele vedly přímo na web obchodníka či vybraného produktu. Tato možnost je však nejkomplikovanější, neboť ne všechny weby potenciálních obchodních partnerů jsou zatím k procházení z mobilu řádně uzpůsobeny.

Právě teď: Facebook koupil službu Instagram