Whiteová dříve působila ve Facebooku, který Instagram v loňském roce koupil za necelých 750 milionů dolarů, a na jaře od něj dostala jasnou misi: zajistit, aby investice přinesla peníze. A ty prý leží, stejně jako pro Facebook, v reklamě.
„V dlouhodobém horizontu chceme začít vydělávat, v krátkodobém horizontu na nás však zatím nikdo netlačí,“ sdělila Whiteová deníku The Wall Street Journal. Instagram má v současnosti 150 milionů uživatelů, přičemž od chvíle, kdy ho koupil Facebook, mu jich přibylo asi 128 milionů, mezi nimi i mnoho firem.
Bezplatných služeb Instagramu totiž k tvorbě virálních reklamních kampaní využívají giganti jako Nike, Coca Cola či Levi Strauss&Co. A právě nejen s nimi nyní obchodní ředitelka vyjednává, jak tyto aktivity přetavit v nějaký ten zisk. Zároveň však potřebuje vymyslet, jak začleněním reklamy nenaštvat své uživatele. Přespříliš reklamy by totiž mohlo odradit hlavní cílovou skupinu: mladé lidi.
Velký potenciál pro včlenění reklam podle Whiteové má funkcionalita „Discover“, která generuje oblíbený obsah ostatních uživatelů, nebo funkce vyhledávání dle jednotlivých témat obrázků. V úvahu podle ní připadá i začlenění prokliků do jednotlivých obrázků, které by uživatele vedly přímo na web obchodníka či vybraného produktu. Tato možnost je však nejkomplikovanější, neboť ne všechny weby potenciálních obchodních partnerů jsou zatím k procházení z mobilu řádně uzpůsobeny.