Kyberútok na benefity: poskytoval zaměstnaneckých výhod hlásí výpadek služeb
Firma Edenred, která zprostředkovává zaměstnanecké benefity včetně stravenek, se podle svého vyjádření stala terčem počítačového útoku. Uživatelé si tak například nemohou zjistit výši zůstatku na svých kartách.
Edenred musela omezit chod zákaznického centra, některých poboček a uživatelům znemožnila objednávku benefitů. Zprovoznění služeb očekává do poloviny týdne.
„Po útoku malwaru na naše informační systémy dne 21. listopadu 2019 se postupně obnovuje ve všech zemích normální provoz. Platební služby nebyly přerušeny, stravenkové karty fungují normálně a jsou akceptovány ve všech partnerských provozovnách. Peníze zůstaly na účtech, systémy, které spravují zákaznické účty, zůstaly nedotčeny,“ uvedla pro E15.cz mluvčí české pobočky Edenred Daniela Pedret.
„Na základě důkladné analýzy, provedené a ověřené odborníky a soudními znalci, není žádný důvod se domnívat, že by byly zneužity osobní údaje uživatelů nebo klientů. Systémy, které spravují uživatelské účty, nebyly zasaženy,“ dodala Pedret.
V tuzemsku elektronické stravenky Ticket Restaurant používají řádově desítky tisíc lidí. Edenred dosud vydal téměř 200 tisíc elektronických karet, informoval portál Lupa.cz.