Lidé se přou s operátory o peníze, ČTÚ řeší dvakrat víc sporů než loni

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: 7 Marek Podhora

Doba je zlá, lidé jsou obezřetnější a více kontrolují i vyúčtování od mobilních operátorů. Výrazně také narůstá počet těch, kteří služby reklamují a v případě, že si operátor trvá na svém, obracejí se na Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Ten prostřednictvím monitorovací zprávy uvádí, že jen za listopad zahájil 17 848 správních řízení. Jde o spory týkající se finančního plnění, přičemž zákazníci vznáší námitku proti vyřízení reklamce.

Jistě není bez zajímavosti, že v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl počet zahájených správních řízení o 109,1 %. Číslo je také výrazně vyšší než v říjnu, to se na tuzemského regulátora obrátilo 8 537 nespokojených zákazníků. A v září jich bylo 7 309. To je celkem 33 694 případů za poslední tři měsíce.

Pokud vám operátor reklamaci zamítne a vy s verdiktem nesouhlasíte, můžete podat u ČTÚ návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace od vašeho operátora. Z podání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Za podání je třeba zaplatit správní poplatek 200 korun.

Na rozhodnutí sporu má ČTÚ čtyři měsíce. Pokud jde o složitý případ, musí rozhodnout nejpozději do půl roku.