Liftago začalo odpovídat trollům, baví tím sociální sítě
Zatímco obvyklým postupem firem při komunikaci na sociálních sítích je ignorování nenávistných komentářů, přepravní společnost Liftago se rozhodla pro opačný přístup. Na podobné příspěvky odpovídá s vtipem a přinejmenším od části sledujících za to sklízí potlesk.
Kritičtí přispěvovatelé na sociálních sítích, mezi kterými se objevují i trollové, obvykle reagují na žlutou a modrou barvu, kterou má firma ve svém logu. Obě barvy Liftago v minulosti používalo. Na konci února v reakci na ruský útok na Ukrajinu firma logo na sociálních sítích pozměnila tak, aby připomínalo ukrajinskou vlajku. Úpravu loga Liftago doprovodilo sloganem Nenechme svět zařadit zpátečku.
A firma se také rozhodla, že podobné komentáře, které se začaly objevovat pod libovolnými příspěvky Liftaga, přestane ignorovat. „Tímto mažu ze svejch prezentací na školení online komunikace větu „Nekrmte trolly!“ a nahrazuju větou „Klidně je nakrmte... a pořádně!“ vysvětlila postoj Liftaga šéfka komunikace firmy Martina Bechyňová na Linkedinu. První dávkou vybraných příspěvků a odpovědí se firma pochlubila před měsícem, nyní ukázala druhou sérii.
„Vy jste ukrajinská firma, nebo jen vlezdoprdelkové,“ ptal se například jeden z uživatelů facebooku. „Ani jedno, Vladimíre! Jsme česká firma a můžete se s námi bezpečně a spolehlivě svézt, kamkoliv potřebujete. S promokódem SLAVAUKRAJINE od nás máte 10 jízd o 50 Kč levněji. Za každé použití kódu pošleme celou částku slevy (tedy 50 Kč z každé jízdy) na podporu lidem z Ukrajiny. Hezký den!,“ zareagovali správci firemního účtu Liftaga.
Liftago v kritických příspěvcích opravuje gramatiku, pokud firmu uživatelé obrazně někam pošlou, Liftago obratem nabízí odvoz do podobně pojmenovaných míst v Česku. Navíc se slevovým kódem.
Do vtipné komunikace se zapojují i další manažeři firmy. Například rozvojový šéf společnosti Jakub Mazal své kolegyni Bechyňové přidělil novou „funkci“ Head of Trolling. „Budu v tom s radostí pokračovat,“ napsala Bechyňová.