Microsoft je přesvědčen, že nabízí nejlepší mailovou službu. Proto se chystá investovat 30 milionů dolarů do kampaně v USA, což je nejvíce peněz na inzerci v této oblasti, informuje agentura AP.
Redmondská firma přenese mailové služby pod hlavičku Outlook.com – do léta tam automaticky přesune uživatele roztroušené mezi Hotmail, MSN.com a další služby Microsoftu.
Podíl Microsoftu na poli elektronické pošty postupně klesal. Prosadil se Gmail, emailové služby Yahoo, AOL a dalších. Emailová schránka je přitom pro pohyb po internetu klíčová. Uživatelé ji pravidelně kontrolují, i když stále častěji ze smartphonů. To umožňuje jednotlivých poskytovatelům v tomto prostoru efektivně inzerovat své další služby. A také mapovat aktivity uživatelů, v tomto směru pak reklamu cílit a lépe inzertní prostor přeprodávat dalším.
Outlook chce dobýt zpět ztracené pozice, nabídne i inovace
Proto Microsoft, Google i Yahoo si důležitost mailových služeb uvědomují a v posledních měsících je vylepšují. Outlook.com od Microsoftu prošel testovací fází a teď se otevírá širokému publiku. Firma sama uznala, že svůj Hotmail trochu zanedbávala a nedostatek inovací dal prostor v růstu Gmailu a dalších. Mail od Googlu je celosvětovou jedničkou – comScore odhaduje jeho počet uživatelů, vyjma těch mobilních, na 306 milionů a podíl navíc roste. Yahoo využívá 293 milionů lidí, Hotmail je s 267 miliony až třetí a jeho podíl klesá.
Outlook |
Sjednocení služeb Microsoftu pod Outlook má neblahý trend zvrátit. Rozšiřuje se také nabídka funkcí: bude možné posílat soubory značné velikosti – třeba stovky fotek najednou v jenom mailu, adresář se bude průběžně aktualizovat díky propojení s Facebookem, Twitterem nebo LinkedInem. Outlook se chystá také třeba méně obtěžovat reklamními zprávami.
Nutno podotknout, že nejde o žádné revoluční změny. Nová verze Gmailu také umí posílat velké soubory, adresář je spojený s kontakty na Google+, ale propojení s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi zatím chybí. Přesto si Outlook věří a chce se prezentovat jako nejlepší služba na trhu. Inzerovat se chystá na webu, ale i na billboardech a v hlavním televizním vysílacím čase.
Vývoj akcií Microsoftu za posledních pět let
Vývoj akcií Microsoftu za posledních pět let (Yahoo) |
Microsoft se v poslední době snaží útočit i na dalších polích. Chce si ukrojit z trhu tabletů, kde zatím vládne iPad od Applu a nabízí jako alternativu svůj Surface. Svůj operační systém Windows v nejnovější verzi pak přiblížil moderním potřebám smartphonů a přizpůsobil ho požadavkům dotykového ovládání.