Microsoft chystá frontální útok na Google: Outlookem chce porazit Gmail

Microsoft, Steve Ballmer

Microsoft, Steve Ballmer Zdroj: CTK

Microsoft, svého času nejhodnotnější technologická firma, v posledních letech ztrácí v konkurenčním boji s dravějším Applem a Googlem. Teď se ale chystá masivně posílit svou pozici na poli e-mailů a prosadit služby Outlook.com. Elektronická pošta sice ztrácí dominantní postavení kvůli popularitě textových zpráv a komunikace přes sociální sítě, přesto jsou mailové schránky pro pohyb na webu stále klíčovou základnou.

Microsoft je přesvědčen, že nabízí nejlepší mailovou službu. Proto se chystá investovat 30 milionů dolarů do kampaně v USA, což je nejvíce peněz na inzerci v této oblasti, informuje agentura AP.

Redmondská firma přenese mailové služby pod hlavičku Outlook.com – do léta tam automaticky přesune uživatele roztroušené mezi Hotmail, MSN.com a další služby Microsoftu.

Podíl Microsoftu na poli elektronické pošty postupně klesal. Prosadil se Gmail, emailové služby Yahoo, AOL a dalších. Emailová schránka je přitom pro pohyb po internetu klíčová. Uživatelé ji pravidelně kontrolují, i když stále častěji ze smartphonů. To umožňuje jednotlivých poskytovatelům v tomto prostoru efektivně inzerovat své další služby. A také mapovat aktivity uživatelů, v tomto směru pak reklamu cílit a lépe inzertní prostor přeprodávat dalším.

Outlook chce dobýt zpět ztracené pozice, nabídne i inovace

Proto Microsoft, Google i Yahoo si důležitost mailových služeb uvědomují a v posledních měsících je vylepšují. Outlook.com od Microsoftu prošel testovací fází a teď se otevírá širokému publiku. Firma sama uznala, že svůj Hotmail trochu zanedbávala a nedostatek inovací dal prostor v růstu Gmailu a dalších. Mail od Googlu je celosvětovou jedničkou – comScore odhaduje jeho počet uživatelů, vyjma těch mobilních, na 306 milionů a podíl navíc roste. Yahoo využívá 293 milionů lidí, Hotmail je s 267 miliony až třetí a jeho podíl klesá.

OutlookOutlook | Outlook

Sjednocení služeb Microsoftu pod Outlook má neblahý trend zvrátit. Rozšiřuje se také nabídka funkcí: bude možné posílat soubory značné velikosti – třeba stovky fotek najednou v jenom mailu, adresář se bude průběžně aktualizovat díky propojení s Facebookem, Twitterem nebo LinkedInem. Outlook se chystá také třeba méně obtěžovat reklamními zprávami.

Nutno podotknout, že nejde o žádné revoluční změny. Nová verze Gmailu také umí posílat velké soubory, adresář je spojený s kontakty na Google+, ale propojení s Facebookem a dalšími sociálními sítěmi zatím chybí. Přesto si Outlook věří a chce se prezentovat jako nejlepší služba na trhu. Inzerovat se chystá na webu, ale i na billboardech a v hlavním televizním vysílacím čase.

Vývoj akcií Microsoftu za posledních pět let

Vývoj akcií Microsoftu za posledních pět let (Yahoo)Vývoj akcií Microsoftu za posledních pět let (Yahoo) | Yahoo

Microsoft se v poslední době snaží útočit i na dalších polích. Chce si ukrojit z trhu tabletů, kde zatím vládne iPad od Applu a nabízí jako alternativu svůj Surface. Svůj operační systém Windows v nejnovější verzi pak přiblížil moderním potřebám smartphonů a přizpůsobil ho požadavkům dotykového ovládání.