Na trh vstupuje druhý virtuální operátor. GTS se zaměří na firmy

ilustrační foto (Profimedia.cz)

ilustrační foto (Profimedia.cz) Zdroj: Profimedia.cz

Český trh má dalšího virtuálního mobilního operátora. Provozovat ho bude firma GTS, která se na tom dohodla s T-Mobilem. Spustí ho letos v létě. GTS, která je poskytovatelem telekomunikačních řešení v zemích střední a východní Evropy, se ovšem plánuje zaměřit hlavně na firmy. Alternativu pro běžné zákazníky tak GTS zřejmě nenabídne.

Na trhu dosud jako „virtuální“ působil pouze operátor Bleskmobil, což je značka vydavatelství Ringier v síti Telefóniky. Od listopadu operátor získal přes 120 tisíc zákazníků. Část expertů ale tvrdí, že nejde o plnohodnotného virtuálního operátora, ale pouze přeprodejce služeb O2. Virtuální operátoři by na trh měli přinést nižší ceny a jednodušší služby.

Jak je to v Česku s „virtuály“? Čtěte více:

Je Bleskmobil 1. virtuál? Ne tak docela. Záleží na tom?

Bleskmobil zabral - operátoři snížili předplacené volání na 2,50 Kč

Mobilní služby společnosti GTS mají být produktem pro maloobchodní i velkoobchodní zákazníky. GTS chce především firmám nabídnout lepší kontrolu nad fixními a mobilními náklady. „Řadoví uživatelé znovu nebudou sršet nadšením, protože GTS se zaměřuje právě na firemní zákazníky,“ poznamenal k tomu Filip Kůžel ze serveru Mobilmania.cz.

„GTS nyní může plně zajistit celou řadu řešení, která naši zákazníci vyžadují, od datových a hlasových služeb přes komplexní ICT služby, nově až po mobilní služby,“ uvedl David Šita, generální ředitel GTS Czech, která vlastní a provozuje rozsáhlou optickou síť a datová centra pokrývající celý region. V České republice, Polsku, Maďarsku, Slovensku a Rumunsku má téměř 40 tisíc firemních zákazníků.

Další zájemci o poskytování služeb virtuálních mobilních operátorů se na trh chystají. Jedním z nejvážnějších je obchodní řetězec Tesco, který míří do sítě Telefóniky. Vstup virtuálních operátorů, kteří si pronajímají sítě od současných operátorů, chce podpořit ČTÚ, podle kterého je na mobilním trhu malá konkurence.