Nokia spustí v Česku Mix Radio

Mix Radio připomíná ve světě fungující on-line službu Spotify, která nabízí za předplatné nebo zdarma s reklamami poslech streamové hudby. S několika rozdíly. Mix Radio bude zdarma, peníze do systému dodají zadavatelé inzerce. Posluchač si bude moci dle svého výběru stáhnout do mobilu až sto písniček. Ty bude možné přehrávat ale jen v off-line modu a nebude je možné přetáhnout do jiného přístroje.
Na výběr by mělo být několik set tisíc skladeb od velkých hráčů jako Sony Music, Warner Music nebo Universal Music nebo malých nezávislých společností.
Oslovení ředitelé domácích gramofirem zatím o aktivitě finského výrobce mobilů nemají tušení. „Nevím o tom nic,“ řekl šéf Universal Music Tomáš Filip.
Snahy o prodej digitální hudby zatím v Česku dopadly neslavně. Letos v únoru skončil jeden z největších obchodů s digitální hudbou i-Legalně.cz. V listopadu 2010 potichu stáhl nabídku prodeje hudebních mp3 mobilní operátor T-Mobile. Na počátku října naopak odstartoval projekt MusicJet, kterého se účastní i Universal Music a Supraphon. MusicJet podobně jako Spotify nabízí poslech hudby s reklamou zdarma nebo bez reklamy za předplatné. MusicJet oslovil 45 tisíc posluchačů, počet předplatných však nebyl zveřejněn. Podle zdroje ze Seznamu. cz, který s MusicJet spolupracuje, však projekt v Česku příliš zájmu nevyvolal.
Mezinárodní federace fonografického průmyslu odhadla, že celý trh s digitální hudbou dosáhl loni v Česku objemu 25 milionů korun.