Zdražení reklamy do deseti procent avizovala Nova již dříve, nakonec je o něco nižší. Na zprávu o zvýšení cen reklamy zareagovaly akcie mateřské společnosti CME poklesem o 3,4 procenta.
Nova zdražila výrazně reklamu již loni, a to především reklamu kupovanou na měsíční bázi až o 40 procent. Zároveň přestala poskytovat dříve tradiční množstevní slevy.
V CME končí další manažeři |
---|
Personální zemětřesení v CME po srpnovém odchodu nejvyššího šéfa Adriana Sarbua pokračuje. Ke konci října skončí finanční ředitel David Sach, v polovině listopadu pak výkonný viceprezident pro strategické plánování Anthony Chhoy. Posledního října odejde i šéf Novy Jan Andruško. |
V důsledku toho z Novy na několik měsíců odešla řada inzerentů včetně těch největších. Pololetní příjmy Novy z reklamy tak klesly o 39 procent, tedy o miliardu korun. Strategii pro příští rok proto Nova letos i proto představila dříve než loni. Hlavní cílovou skupinou zůstávají lidé mezi 15 až 54 lety.
Vývoj akcií CME za posledních 5 let:Graf 18. 10. 2013. |