Otázky Václava Moravce prý čelí tlaku, moderátor nevylučuje jejich konec

Otázky Václava Moravce

Otázky Václava Moravce

Moderátor Václav Moravec se obává o osud nedělního diskusního pořadu Otázky Václava Moravce. V deníku Dnes zmínil rostoucí politické tlaky v souvislosti s volbou nového šéfa České televize, který nahradí odstupujícího Jiřího Janečka. Podle Moravce hrozí, že kandidáti slíbí zrušení jeho pořadu výměnou za hlasy poslanců. Vedení komerční televize Nova přitom podle serveru iDnes.cz zvažuje vzkříšení diskusního pořadu Sedmička a spekuluje se, že by pořad moderoval právě Moravec.

„Už jsem zaslechl, že se objevili první uchazeči, kteří obcházejí různé politiky a slibují jim za jejich podporu zrušení Otázek. Také se stupňuje moje kritika ze strany některých politiků. Pokud někomu v ČT vadím, ať mi dá na rovinu výpověď. Budu zvědavý, čím ji zdůvodní,“ řekl listu Moravec.

Podle Moravce nemusejí být náhodné ani spekulace o tom, že se ho snaží přetáhnout Nova. Moderátor i šéf komerční stanice Jan Andruško ale odmítají, že už padla jakákoliv nabídka.

„Je zajímavé, že se to objevilo ve chvíli, kdy čelím vůbec největšímu politickému tlaku, který jsem dosud v ČT zažil,“ naznačil moderátor.

Otázky nedávno kritizoval i prezident

Politici s kritikou Moravcova pořadu vystupují i veřejně. Naposledy se k nim připojil prezident Václav Klaus, který Otázky označil za plytké, rozmělněné, šťourající se v detailech a moderátorův styl vedení diskuse přirovnal ke křížovému výslechu.

„Politika se nedělá ve středu v devět ráno na zasedání vlády, ale v neděli ve 12 hodin u pana Moravce v České televizi. To je děs, to je nesmysl,“ prohlásil Klaus v rozhovoru pro deník Blesk.

„Situace v České televizi je nyní přinejmenším velmi napjatá. Já sám jsem hlasitým zastáncem ČT, na druhou stranu říkám, že na ní nejsem finančně ani profesně závislý,“ uvedl Moravec, jehož pořad v neděli sleduje v průměru půl milionu diváků na prvním programu a 300 tisíc jich přepne na jejich pokračování na ČT24.

Podle Lidových novin čelí tlaku politiků taky publicistický pořad 168 hodin, u něhož se uvažuje o přesunutí do méně sledovaného vysílacího času.