Pale Fire Capital kupuje sportovní aplikaci Rouvy v hodnotě až miliardy korun | E15.cz

Pale Fire Capital kupuje tvůrce české aplikace Rouvy pro virtuální jízdu na kole a běh

Jan Novotný

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Česká investiční skupina Pale Fire Capital Jana Barty, Dušana Šenkypla, Davida Holého a Petra Krajička kupuje českou firmu VirtualTraining, která stojí za aplikací pro trénování jízdy na kole a běhání Rouvy. Podle informací deníku E15 má společnost hodnotu až jedné miliardy korun.

Aplikace Rouvy simuluje venkovní jízdu na reálně natočených trasách a umožňuje sportovcům trénovat virtuálně kdykoliv a kdekoliv. Vedle aplikace je k tomu potřeba chytrý trenažér. Aplikace také simuluje trénink včetně zátěže, výškového profilu trasy a umí zohlednit například i jízdu v háku. Nejvíce uživatelů má v USA, Kanadě, Anglii, Německu, Itálii, Francii nebo ve Španělsku.

„S Rouvy jsem se jako uživatel seznámil v době covid lockdownu. Že jde o český projekt, jsem zjistil až po ujetí stovek kilometrů ve virtuálním prostředí Alp a Itálie.  Ambice dostat se na úplnou světovou špičku a extrémně zábavný a pozitivní produkt nás následně spojily a vyústily v úzkou spolupráci,“ říká Dušan Šenkypl, zakládající partner skupiny Pale Fire Capital.

Rouvy se postupně chce stát jedničkou mezi světovými mobilními aplikacemi virtuálních tréninků pro cyklisty a běžce a překročit dvoumilionovou hranici komunity aktivních uživatelů ve výhledu pěti let. Světový žebříček těchto aplikací zatím vede americký Zwift.

„Od počátku jsme motivováni myšlenkou reálného cyklistického zážitku přímo doma. Jsme přesvědčeni, že nabízíme uvěřitelný zážitek a skvělou zábavu, a to chceme dokázat dalším pokročilým i příležitostným cyklistům, triatlonistům a běžcům po celém světě,“ uvádí šéf společnosti VirtualTraining Petr Samek.

Rouvy je v krátké době už druhá sportovní aplikace v portfoliu Pale Fire Capital. V květnu skupina investovala vyšší desítky milionů korun do sportovní aplikace Sportlito, která nabízí sportovním fanouškům obsah pomocí vizuálních příběhů. Startup založený bývalým kreativním ředitelem firmy Livesport Antonínem Parmou investici využije ke vstupu na globální trh.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah