Počet Čechů na Twitteru se za dva roky více než zdvojnásobil

Twitter

Twitter

Počet českých uživatelů internetové sociální sítě Twitter se za poslední dva roky více než zdvojnásobil a v současnosti přesahuje 40 tisíc. Žádný masivní rozvoj v Česku ale odborníci nečekají. Důvodem je absence lokální verze i některá technická omezení, například délka příspěvku.

Právě stručnost a jednoduchost jsou přitom podle internetového odborníka Daniela Dočekala zároveň charakteristiky, které stávajícím uživatelům vyhovují. Proto pro síť, která nyní slaví pět let od svého založení, vidí větší ohrožení ze strany novinky Google+ s podobnými vlastnostmi, než od největší internetové sociální sítě Facebook. Na Facebooku jsou více než tři miliony účtů z ČR.

„Uživatelé oceňují otevřenost Twitteru v porovnání s uzavřeností Facebooku. A vyhovuje jim telegrafický 140 znakový styl, který má jednu podstatnou výhodu. Nutí se vyjadřovat k věci a co nejstručněji. A usnadňuje přijímání informací. Malé množství lidí přináší i snazší možnost sledovat ty podstatné lidi,“ uvedl Dočekal.

Twitter je podle Dočekala specifická skupina uživatelů, kteří jsou technicky a kreativně zaměření. Patří sem lidé z počítačové branže, marketingu, reklamy, grafiky či PR. „Výhodou Twitteru je pro ně hlavně svoboda, není potřeba povinně navazovat oboustranně schvalovaná přátelství, sledovat nesmyslné příspěvky. Mnozí mají extrémně odmítavý přístup k živelnosti Facebooku v otázce všech těch videí, obrázků, aplikací, kvízů a her,“ dodal.

Jednou z mála tuzemských firem, které na Twitteru již delší dobu aktivně působí, je česká pobočka mobilního operátora Vodafone. „Prostřednictvím Twitteru se snažíme podporovat svoji značku, pečovat o své zákazníky a prodávat své služby. Uživatelé Twitteru jsou oproti uživatelům ostatních sociálních sítí častěji muži, kteří patří k názorovým vůdcům v oblasti technologií. Vodafone je na Twitteru proto informuje zejména o technologických novinkách,“ řekla Alžběta Weinfurtová z tiskového oddělení.

Vodafone má jeden z nejvyšších počtů odběratelů mezi firemními účty. Nejvíce následovníků celkově má účet cyklisty Romana Kreuzigera, v první desítce je podle serveru fejsbucek.cz z obecně známějších jmen například ještě publicista Miloš Čermák. Internetová síť Twitter umožňuje uživatelům posílat a číst krátké příspěvky zaslané jinými uživateli, známé jako tweety. Ty se zobrazují na uživatelově profilové stránce a na stránkách jeho následovníků (followers). Síť v roce 2006 založil Jack Dorsey.