Reklama nesmí být hlasitější než zbytek televizního programu, rozhodli v USA

televize

televize

Ve Spojených státech budou veškeré velké televizní stanice muset příští rok zajistit, že reklamy nebudou hlasitější než předchozí a následné jimi vysílané programy. Menší televizní operátoři to budou muset udělat jen po konkrétních stížnostech diváků. Informovala o tom agentura Reuters.

Televizní diváci si na zvýšený zvuk u televizních reklam stěžovali dlouhá léta a příslušná zákonná úprava ke změně, zvaná Calm Act, začala platit loni. Federální komise pro spoje (FCC) po posouzení technických a dalších podmínek tohoto kroku v úterý rozhodla, že velcí pozemní, kabeloví a satelitní operátoři musejí patřičně snížit hlasitost reklam nejpozději do 16. prosince 2012.

Televizní společnosti se bránily tvrzením, že hlasitost reklamy je dána celou řadou faktorů, které údajně nedokážou ovlivnit. Reklamy prý většinou nejsou vysílány hlasitěji než ostatní programy, jde údajně o subjektivní vjem diváka.

K odlišnému vnímání prý dochází také tím, že reklamní bloky jsou zařazovány do přerušeného programu, který byl nastaven na jinou zvukovou hladinu. Navíc za hladinu zvuku ve spotu odpovídá podle televizí dodavatel reklamy.