Samsung a Spotify se spojují proti Applu | E15.cz

Samsung a Spotify se spojují proti Applu

Spotify
Spotify
• 
ZDROJ: profimedia.cz

Lucie Nalejvačová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Akcie hudební společnosti Spotify povyskočily o šest procent. Za růstem, který další vývoj částečně umazal, stojí oznámení o spolupráci s výrobcem mobilních telefonů Samsung. Díky ní bude v každém novém mobilu od Samsungu již nainstalovaná aplikace Spotify. Firma si od dohody slibuje miliony nových uživatelů.

Největším konkurentem obou společností je Apple, podle analytiků je proto jejich kooperace přirozená. Samsung je největším výrobcem chytrých telefonů s operačním systémem Android a Spotify právě takového partnera potřebuje, aby mohla soupeřit s Apple Music, Pandorou a dalšími hudebními aplikacemi, napsal oborový zpravodajský server BGR.

Podle finančního analytika společnosti Patria Finance Jána Hladkého má nebývalý růst akcií Spotify i další důvody. Zmiňuje plnění plánů, přijatelnou cenu akcií aplikace i finanční stabilitu této švédské firmy. „Opomíjet nesmíme ani fakt, že se Spotify pohybuje v odvětví, které je poměrně dobře odstíněno od obchodních sporů, které nám dnes kvetou po světě,“ dodal pro E15.cz.

Od dubna tohoto roku, kdy byla švédská společnost umístěna na burzu, stouply její akcie o 27 procent. Aplikace přitáhla ve druhém čtvrtletí roku řadu prominentních investorů, jako jsou Philippe Laffont, George Soros nebo Louis Bacon.

Fond Tiger Global Management, jeden z největších akcionářů Spotify, už do společnosti nalil 1,9 miliardy eur a drží 7,2 procenta akcií firmy.

Před měsícem Spotify zveřejnila, že počet aktivních uživatelů vystoupal na 180 milionů a značně tak předčil odhady analytiků. Jen oproti minulému roku vzrostl počet o přibližně 30 procent. Přes 83 milionů uživatelů si za aplikaci platí, mohou ji tedy využívat neomezeně a bez reklam.

Právě díky navýšení počtu uživatelů očekává deník Wall Street Journal zvýšení příjmů Spotify v roce 2019 o 29 procent. Ovšem navzdory rostoucím prodejům se společnost stále pohybuje v červených číslech. Její provozní ztráta v posledním čtvrtletí činila 90 milionů eur.


Autor: Lucie Nalejvačová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah