Šéfka Yahoo! dostala vyhazov, nedokázala firmu vrátit na špici | E15.cz

Šéfka Yahoo! dostala vyhazov, nedokázala firmu vrátit na špici

Americká internetová firma Yahoo v úterý odvolala generální ředitelku Carol Bartzovou. Ta skončila ve funkci po dvou a půl letech poznamenaných stagnací, nespokojeností investorů a spory s čínskou společností Alibaba Group.
Americká internetová firma Yahoo v úterý odvolala generální ředitelku Carol Bartzovou. Ta skončila ve funkci po dvou a půl letech poznamenaných stagnací, nespokojeností investorů a spory s čínskou společností Alibaba Group.
• 
ZDROJ: Yahoo!

David Polesný, Živě.cz

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
V lednu 2009 byla do čela internetového velikána Yahoo! dosazena Carol Bartzová, tehdy šedesátiletá ostřílená manažerka, která se proslavila především úspěšnou kariérou na pozici šéfky společnosti Autodesk v letech 1992-2006. Nyní byla znenadání odvolána. Firma sdělila, že nyní bude "přehodnocovat svou strategii" a podle některých zdrojů bude zřejmě na prodej.

Podle informací The Wall Street Journal byla důvodem k dovolání klesající výkonnost firmy, přitom se po nástupu Carol Bartzové očekával pravý opak. Yahoo! stále ztrácí ze své kdysi slavné pozice na špici internetových lídrů a na své konkurenty v čele s Googlem nestačí. Že na tom má svůj podíl viny i současná šéfka si zjevně myslí i investoři, protože po oznámení odvolání Carol Bartzové vyskočila hodnota akcií o více než 6 procent.

Odvolání přišlo velmi nečekaně. Web Mashable získal záznam e-mailové zprávy, kterou odvolaná šéfová rozeslala všem zaměstnancům firmy. Ve dvou větách zde shrnula pouze to, že byla znenadání „vyhozena“ a rozloučila se.

Do čela firmy se dočasně postaví dosavadní finanční ředitel společnosti Tim Morse. Firma bude nyní hledat nového výkonného šéfa, který ji povede do nových bojů o internetovou reklamu se silnějšími konkurenty Google a Facebook.

Yahoo je na internetu stále jednou z nejpopulárnějších destinací, zastínili ji však konkurenti jako Facebook a Google. Tržní hodnota Googlu 170 miliard dolarů (zhruba 2,9 bilionu Kč) je asi desetkrát vyšší než cena Yahoo.

O Yahoo měla v roce 2008 zájem společnost Microsoft, která za jednu akcii firmy nabízela 33 dolarů. Vedení Yahoo to však odmítlo, což nyní řada analytiků považuje za největší chybu firmy. Microsoft se pak s Yahoo dohodl na spolupráci, ta je však podle expertů pro Yahoo nevýhodná.

Yahoo má nyní tržní hodnotu kolem 16 miliard dolarů. Z většiny je to však podle analytiků tím, že vlastní podíl 40 procent v čínské Alibaba Group. Vztahy mezi firmami Yahoo a Alibaba se nástupem Bartzové zhoršily, když zakladatel čínské firmy Jack Ma neuspěl ve snaze vykoupit od americké firmy akcie svého podniku.

Yahoo! byl na vrcholu své slávy v devadesátých letech, kdy byl nejpoužívanějším internetovým vyhledávačem. Kromě toho se firma angažovala v mnoha dalších internetových projektech. Po drtivé porážce Googlem v oblasti internetového hledání se v Yahoo! snažili více zaměřit čistě na internetovou reklamu a před dvěma lety své aktivity spojili s Microsoftem a jeho novým vyhledávačem Bing. Zatopit Googlu se ale nepodařilo a weby Yahoo za poslední dva roky ztratily třetinu návštěvníků.

Autor: David Polesný, Živě.cz

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah